• Linnea45

    Kåt valack??

    En jag rider hos har två stycken äldre valacker och hon hämtade hem ett sto i fredags och ens hästen har blivit helt knäpp. Jag vet att de kan springs fram och tillbaks med huvudet högt och gnägga men ägaren hade sett att han hade juckat i luften och fått utlösning när hon skulle testa att rida ut på honom. Stot bryr sig inte så mycket och den andra valacken är precis som vanligt.

    Det jag undra är om detta är konstigt beteende och om han kommer fortsätta med detta länge till?? De är i varsin hage en bit ifrån varandra men de ser fortfarande varandra (de går ute 24h om dygnet)


    Hjälp
  • Svar på tråden Kåt valack??
  • Anonym (:-))

    Min valack kunde bli sån ibland av vissa ston. Varade oftast inte så länge. En annan valack vi hade visade aldrig nåt förren helt plötsligt 23 år gammal, när grannen köpte ny häst. Han gick igenom tre staket och var helt galen. Hände bara en gång sen brydde han inte sig om när hon stod och kallade på honom. Så ibland får dom kåtslag även om dom är valackar

  • sextiotalist

    En vallack på ridskolan var så, inte med alla ston, men vissa. Han fick gå med sina ston i egen hage. I ridhuset var det inga problem

Svar på tråden Kåt valack??