• cupcakemom

    Vad kan man göra i Solna + matställen

    Bortsett från MoS då.... Har ni något förslag... Jag och dottern ska ner på Ed sheeran och sist åkte vi ut lite för sent och fixk nästan inte plats på tåget så den här gången ska vi åka ut tidigare men har ingen lust att tillbringa dagen på MoS så finns det NÅT annat att göra i närheten.

  • Svar på tråden Vad kan man göra i Solna + matställen
  • Anonym (Tora)

    Hur gammal är dottern?

    Hagaparken ligger i Solna, men en bit från Solna centrum. Där finns fjärilshuset som min 11-åring i alla fall tycker är mysigt.

    I Solna finns också gamla Filmstaden (där de spelade in film) inte långt från MoS. Fick tips av vänner att det fanns en del trevliga matställen där, men har själv inte varit därute.

  • viseversa

    Överjärva gård. Ligger vid ulriksdal. En liten gård med får hästar höns kaniner tror jag. Samt ett jättemysigt kafé. Eller så går man samma väg men istället för att svänga över till järva gård så svänger man höger och över en bro och ner på andra sidan så kommer man till Ulriksdals slott och växthus och kafé och matställe som har VÄRLDENS godaste vegetariska buffé och massor av vackra blommor.

  • cupcakemom
    Anonym (Tora) skrev 2018-07-10 23:14:37 följande:

    Hur gammal är dottern?

    Hagaparken ligger i Solna, men en bit från Solna centrum. Där finns fjärilshuset som min 11-åring i alla fall tycker är mysigt.

    I Solna finns också gamla Filmstaden (där de spelade in film) inte långt från MoS. Fick tips av vänner att det fanns en del trevliga matställen där, men har själv inte varit därute.


    Hon är 15.. Kanske får hänga i hagaparken det verkar ju bli fint väder.. Ska kolla in filmstaden också tack för tips
  • cupcakemom
    viseversa skrev 2018-07-11 00:50:01 följande:

    Överjärva gård. Ligger vid ulriksdal. En liten gård med får hästar höns kaniner tror jag. Samt ett jättemysigt kafé. Eller så går man samma väg men istället för att svänga över till järva gård så svänger man höger och över en bro och ner på andra sidan så kommer man till Ulriksdals slott och växthus och kafé och matställe som har VÄRLDENS godaste vegetariska buffé och massor av vackra blommor.


    Kan man gå från tunnelbanan? Eller är det buss som gäller?
  • Teady111
    cupcakemom skrev 2018-07-11 10:44:17 följande:

    Kan man gå från tunnelbanan? Eller är det buss som gäller?


    För långt att gå! Sök resväg via sl.se
  • cupcakemom
    Teady111 skrev 2018-07-11 12:08:57 följande:

    För långt att gå! Sök resväg via sl.se


    OK tack... Tänkte det var bäst jag frågade för ifjol var jag och en kompis på fjärilsmuseet och fick världens beskriving om olika bussar att ta.. Men det var ju bara ett stenkast från tunnelbanan
  • viseversa
    cupcakemom skrev 2018-07-11 10:44:17 följande:
    Kan man gå från tunnelbanan? Eller är det buss som gäller?
    Pendel till ulriksdahl. Eller buss 509 mot Danderyds sjukhus från Solna centrum. Går hela vägen till ulriksdal. Där ifrån måste ni gå men det är inte speciellt långt. Man går förbi en golfbana.
  • cupcakemom
    viseversa skrev 2018-07-11 20:36:13 följande:

    Pendel till ulriksdahl. Eller buss 509 mot Danderyds sjukhus från Solna centrum. Går hela vägen till ulriksdal. Där ifrån måste ni gå men det är inte speciellt långt. Man går förbi en golfbana.


    Kanon tack så mycket
Svar på tråden Vad kan man göra i Solna + matställen