• Mom2BeAgain

Benen domnar bort - ngn mer?

Jag går in i v.40 imorgon.. och igår och idag har jag haft jätteproblem att gå - det liksom illar från mitt heliga och ner vid innerlåren (hoppas ngn förstår hur jag menar ).. så mkt att benen nästan domnar bort. Jätte obehagligt! Bebisen är ju fixerad - så jag skulle kunna tro att han/hon kommit åt ngn nerv eller nåt, som ger denna känsla. Men så här kände jag inte då jag väntade min son.

Någon mer som känner som jag - och då kanske vet vad det beror på?

• Svar på tråden Benen domnar bort - ngn mer?
  • onka

Jag har också problem med att benen domnar när jag står eller går, har haft sedan v 28 ungefär.
    Fast jag vet inte vad det beror på, det var lika förra gången jag var gravid. Antar att det har att göra med att bebisen ligger och trycker på någon nerv.

• enilorac

Jag har några fingrar som domnat bort och det har varit så rätt länge. Förklaringen som barnmorskan gav till det var att jag samlat på mig för mycket vatten på vissa ställen och att det klämde på nerver.

Kram och lycka till !

Caroline i v35

• Porotina

Jag domnar i händer och ben och mår illa, korta stunder.
    För mig är det blodtrycksfall. Är idag i v 31.
    Ingen fara för bebis, säger de. Bara obehagligt för mig!

• Mom2BeAgain

För mig strålar det från ETT ställe från det "heliga" ( ) - ner mot benen, så att dom liksom tappar känseln..... så jag tror inte att det är samma problem som enilorac (Caroline?? ) och Porotina har.

• Mom2BeAgain

enilorac - jag är nämligen anilorac och man ska ta det bakifrån

Svar på tråden Benen domnar bort - ngn mer?