Hur framhäver jag mina ögonpå bästa sätt?
Jag har grön-bruna ögon och de brukar säga att jag har ganska stora ögon också.
Hur sminkar jag dem snyggt?
Jag har grön-bruna ögon och de brukar säga att jag har ganska stora ögon också.
Hur sminkar jag dem snyggt?
Våga ha färger på ögonskuggan säger jag! Grönt, turkost, guld, rosa!
Jag har gröna med lite brunt i och använder lila och rosa ögonskugga.
Nu sminkar jag mig bara några gånger per år, så jag är inget proffs på detta!
Ja det brukar jag ha :)
Här ska exprimenteras ;) :)
Jag är inte heller nåt proffs men målar mig ändå.
Har brungröna ögon jag oxå.
Framhäv din ögon med, lila eller bronziga-bruna guldiga färger.. Kanske lite snygga glitter ögonskuggor!! Mörka fina gröna toner är fint på grön/brun ögda!!
Kan rekkommendera Glitter eye liner!! finns i flera snygga färger, som tex, silver, lila, brons, guld, grönt mmdet är verkligen skit snyggt å får ögonene att verkligen synas!!
använd konstrastfärger så framhäver det dina ögon.. tex aprikos, lila..
Jag har också grön-bruna ögon. Min favoritskugga just nu är en lila skimrande lös skugga från Face. Lila är verkligen kanonfint på grön-bruna ögon! Färgen heter "Spirit". Sedan har jag en klargrön ögonskugga från Face också som heter "Sound". Våga som sagt använda färger!
Kom på :
Lite guldiga färger är jköättesnuggt på just din ögonfärg...
Du kan ha enljusbrun ögonskugga på ögonlocket, en lite mörkare skugga precis ovanpå, alltså bara en skugga(på globlinjen), highliter under ögonbrynet(vi).....Svart mascara och svart ayeliner, ovanpå och innuti (om du förstår vad jag menar....Jag tror vi har samma ögonfärg, så brukar jag sminka mig......Jag har en bild på bara mina ögon i mitt bildgalleri, jag har glömt hur jag är sminkad men du kan ju titta, kanske ger ett tips......
Oj såg nu att jag bara hade svart eyeliner och mascara men du fattar väl ändå vad jag menar