• Kikuchiyo

Hår på kroppen. Manligt eller äckligt?

Som rubriken lyder, om man som jag är man och är ganska hårig på kroppen. Hos er kvinnor är det något som ni tycker är manligt eller äckligt och i så fall varför? Vi har haft hår på kroppen i alla tider och ingen har tagit skada av det

Dem flesta kvinnor verkar tycka det är äckligt och avtändande men kan ni i så fall förklara varför? Om ni kommer med kommentaren att ni inte vill ha hår i maten vid oralsex så är det inte det detta handlar om. Jag har rakat kön men att raka hela kroppen kommer jag inte att göra.

Vill även påpeka att jag är ingen hycklare så jag kräver inte att kvinnor ska vara rakade. Det är ett eget val man gör i så fall. Det som är konstigt i samma ämne är att jag har pratat med kvinnor som önskar att man ska se förbi utseendet och se människan bakom. Ibland har jag sagt i den diskussionen att jag är hårig på kroppen och då har utseendet helt plötsligt betydelse igen.

Jag vill gärna höra allas åsikter i detta ämnet

• Svar på tråden Hår på kroppen. Manligt eller äckligt?
  • Anonym (Naturligt)

Jag tycker ofta att det är snyggast när folk känner sig bekväma i sina kroppar, dvs de gör som de själva vill. 

Däremot måste jag ärligt säga att jag tycker att just rakade kön är bland det fulaste som finns (förlåt). Det måste se väldigt udda ut på dig om du för övrigt är hårig? Men trivs du med det så fortsätt för all del - det finns helt säkert en massa andra som tycker det är fint

Naturligt är bäst tycker jag i alla fall.

• Anonym (...)

5% manligt, 95% äckligt

• Fia 28

Min sambo är av den hårigare sorten. Håret på framsidan stör mej inte det minsta, men håret på axlar och rygg ser ju inte direkt vackert ut (dock inte äckligt) så det trimmar han (eller jag). Han har alltså långa svarta strån på en blek kropp, så det syns på långa vägar om han är bar på överkroppen eller har ärmlöst. Ser ut som pubes överallt på kroppen (hans ord, inte mina). Att raka blir så stickigt så vi trimmar.

• Anonym (manligt men gillar inte män)

Gillar inte hår överlag. Har själv alldeles för mycket av den varan som bara skapat mig obehag och onödigt lidande. Kanske därför jag verkligen föredrar ohåriga människor och dras till hårlösa bringor. Lite neråt magen är fint men gillar inte håriga mansben, armar heller inte armhålor eller håriga pungar. Håret ska vara på huvudet och gärna långt.

• Anonym (Jo)
    Anonym (...) skrev 2018-07-11 14:44:57 följande:
    5% manligt, 95% äckligt
    Håller med
  • Anonym (Inte alls manligt med hår)

Avstår gärna från håriga män. Var tillsammans med en kille när jag var runt 18-19 som var väldigt hårig. Minns att jag fick rysningar varje gång jag skulle bädda och det låg massor med hår i sängen. Kunde inte heller kyssa honom över hela kroppen utan att det var strävt och obehagligt. Jag vill kunna kyssa min partners bara hud och antar att det för honom är skönare beröring när jag rör vid huden och inte håret.

Benen, armarna o armhålorna kan man trimma. Runt könet trimmar och friserar man så det blir en liten sträng kvar på magen o neråt, men resten av kroppen. Alltså ryggen och bringan vill jag ha hårfri.

Även om mannen är skapt så och det har varit så sedan begynnelsen så har evolutionen och tiderna förändrats. Jag orkar inte ens gå in på hur fel det är att dra in argumentet med att det ?alltid varit så?. Då kan vi diskutera i oändlighet om allt möjligt.

Frågan är vad du själv tycker om? Gillar du att vaa hårig eller tycker du att det är jobbigt att göra dig hårfri behandlingsmässigt? Jag menar det kostar ju både tid och pengar.

Att det skulle vara manligt att vara hårig är bara bullshit. En riktig man, för min del, kan se ut hur som helst men han får mig att känna mig trygg och kan stå upp för mig, han respekterar mig och får mig att känna mig älskad och betydelsefull. Det har inget med hår att göra.

Har du frågor så är du välkommen!

• Anonym (inte äckligt)

Jag tycker folk ska sluta använda ordet äckligt om grejer som inte är äckliga.

Äckligt är bajs, spyor, att folk äter snor, att slicka på toalettsitsen, att aldrig byta underkläder osv osv.

Inte hår. Rent hår kan aldrig vara äckligt. Oavsett hur FULT eller OSEXIGT man anser det vara.

• Fjäril Vingad

Min karl har mycket hår. Det definierar inte honom som människa, och jag älskar honom oavsett.

• Anonym (vidrigt)

ja, äckligt är rätt ord

• Anonym (Lina)

Jag gillar hår. Bringan är fin både med och utan hår, men hår på magen i en sträng är väldigt sexigt. Hår på armar, ben är också bara snyggt men jag kan förstå om allt för mycket hår på ryggen kan vara varmt och det är ok att ta bort det, men det stör mej inte alls, tvärtom. Däremot skulle jag helst inte vilja att min partner rakade runt sitt kön, jag har faktiskt bara sett det på bild och det ser alldeles för tjejigt och omanligt ut för min smak, det är ju sexigt med hår, särskilt mörkt. Men smaken är olika!

Svar på tråden Hår på kroppen. Manligt eller äckligt?