• Anonym (I tårar)

Han tycker egentligen inte om mina stora gravidbröst...

Jag är i vecka 23 med vårat första gemensamma barn.

Mina bröst har växt säkert 3x sen innan graviditeten..och jag vet att min sambo alltid sagt att han inte gillar stora bröst på kvinnor.

Men hela graviditeten hittills har han alltid klämt på dem och sagt att de är så stora och att han gillar det och jag har känt mig sexig...Jag har ju självklart frågat om han tycker de är för stora och han har sagt nej.

Idag var en annan femma...han sa att han gillar min bröststorlek för att de sitter på mig och att jag vet mycket väl att han inte gillar stora bröst samt att han vet att det är pga graviditeten som de är så här stora nu...och hade de suttit på en annan kvinna så hade det inte vart hans förstahandsval sa han...

Jag brast ut i gråt...kände mig äcklig och ful och känner mig lurad...trodde fan att han älskade mina bröst som de är nu...hade 80c innan och de är ca 85d nu...

Han är nu förbannad på mig att jag tar åt mig för detta....men jag är så sårad och ledsen...hur fan skall jag kunna vara naken igen inför honom???

Trodde alla män tyckte gravidbröst var sexiga...så fel man kan ha....

• Svar på tråden Han tycker egentligen inte om mina stora gravidbröst...
  • Anonym (Kalle)

Gravidbröst är inte sexigt oavsett storlek.

• Anonym (A)
    Anonym (Kalle) skrev 2018-07-11 19:12:34 följande:
    Gravidbröst är inte sexigt oavsett storlek.
    Håller med
  • Anonym (Emma)

Varför göra en sån stor grej av det..? Du får ju större bröst pga graviditeten vare sig han gillar det eller inte. Den verkade det ju som att han gillar dom också? Förstår faktiskt inte problemet.

Jag själv är i v 33 och min kropp ändras inte för att min sambo ska gilla den eller ej, den ändras för att jag håller på att baka ett barn. Samma med din. Du behöver ju inte bryta ihop bara för att han inte aaaavguuuudaaar dina förändring.

• Anonym (Emma)

Ett problem hade det ju varit om han sa nått liknande med att dina bröst är fula och tjocka, och att han inte vill ta på dom. Men nu har du ju inte det problemet?

Jag har gått upp 20 kg och förstår att jag är större än jag brukar. Och min sambo har inte sagt något minsta negativa om det (självfallet). Så länge inget negativt uttrycks om den gravida kroppen så har man noll problem. Verkligen noll. En man behöver inte älska en gravid kropp och tycka att den är supersexig. Det är väl vad som händer där inne som är det viktiga :)

• Anonym (L)

Men lägg av. Det var inget taskigt att säga alls.

• Pope Joan II

Varför har du "självklart frågat om han tycker att de är för stora"? Det är ju liksom inget som låter sig lösas även om han tycker det, så varför ställa en sådan fråga? 

• Anonym (Ellen)

Men varför har ni ens en sån konversation?! Det kan ju BARA sluta dåligt. Om han säger "jag föredrar dina bröst när de är små" så blir du ledsen för att han inte gillar dina nuvarande och om han säger "jag älskar att du fått så stora bröst" så blir du förmodligen ledsen att han gillar större bröst bättre än dina vanliga...

Själv är jag gravid i v 32, har gått upp 3 kupstorlekar och fått stora röda bristningar på brösten. Det skulle aldrig falla mig in att fråga min kille vad han tycker om det haha, det är ju inget jag kan göra åt ändå så vi får båda gilla läget helt enkelt. Chilla lite med att betygsätta varandras kroppar tycker jag.

• Anonym (Sofie)

Wow alltså... Det där är ju inget att bli ledsen över? Dina bröst (och resten av din kropp) kommer ju förändras av graviditeten och det visste ni båda om. Spelar det nån roll om han tyckte bättre om hur du såg ut förut? Han verkar ju inte ens ogilla dina bröst nu. Gör ingen stor grej av det här.

• Anonym (L)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-07-11 19:50:49 följande:

Wow alltså... Det där är ju inget att bli ledsen över? Dina bröst (och resten av din kropp) kommer ju förändras av graviditeten och det visste ni båda om. Spelar det nån roll om han tyckte bättre om hur du såg ut förut? Han verkar ju inte ens ogilla dina bröst nu. Gör ingen stor grej av det här.

Exakt!

Få se vad ni tycker om dom sedan när dom ligger som tomma påsar på magen efter graviditet och eventuell amning.

Släpp det bara! Och lät bli att fråga honom. Helt onödigt bara.
  • Anonym (T)

Herregud vad larvigt, förstår att han blir less.

En graviditet förändrar kroppen, skaffa inga barn om det är så viktigt och känsligt att se exakt likadan ut always.

Svar på tråden Han tycker egentligen inte om mina stora gravidbröst...