• Anonym (Jaha)

Tinder/badoo fundering

Hade velat höra era tankar/funderingar angående detta å hur ni ser på saken. Har varit singel nu i ett år å har inte brytt mig så mycket om att träffa tjejer osv. Har haft de hur bra som singel. Iallafall, fick ett ryck i slutet av april å gjorde en badoo å i mitten av maj gjorde jag en Tinder bara för å testa på det. Jag la upp bra bilder på båda, men olika bilder. Besökare hade varje vecka å matchningar på både Tinder å badoo. Men det var inga tjejer som jag riktigt brydde mig om å svara å skriva till. Så var det en dag en tjej besökte mig i slutet av maj å det var verkligen "hon MÅSTE jag skriva till!" så jag skrev till henne lite flörtigt å med en komplimang å hon svarade mig å så snackade vi lite på badoo. Nån vecka senare va jag inne på tinder å såg henne där å gav henne en superlike å dagen efter hade jag fått en superlike av henne å vi matchade på Tinder. Detta var i början av juni, så jag skrev till henne några dagar senare å hon svarade mig där. Vi har pratat mest på Tinder, men hon är lite seg på att svara. Så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka detta, som om hon är intresserad av mig å tycker jag ser bra ut? Hon svarade mig på Tinder å badoo å gav mig en superlike tillbaka på Tinder. Jag har aldrig riktigt kört det här innan med online dating, då alla andra tjejer jag träffat, haft, dejtat har jag träffat ute å genom vänner, men nu ville jag testa något nytt. Så vad är era tankar kring etta?

• Svar på tråden Tinder/badoo fundering
  • EnsamSingelpappa

Tjena

Och välkommen i detta djungel med någon typ av internetdejting.

Alltså, kan säga såhär, lite grann anpassade mina åsikter till de jag själv upplevt men också vad andra har berättat.

Jag skulle säga att Tinder är nog lite blandat på men det finns massor och massor av fejk-konton på alla dessa sidor.

Jag har fått massor av matchningar på Tinder, men oavsett om vi pratar eller inte, oavsett hur så har det ALLTID varit så att dem slutat skriva. Och det är väl rimligt om jag är ett svin eller liknande och det är aldrig någon som vill fortsätta prata med mig. Så kan det ju vara. Men jag vill gärna tycka att så inte är fallet.

Sen har jag träffat på massor av matchningar av kvinnor som är typ 8 km eller 27 km bort från mig som aldrig kan prata svenska, eller bor i andra länder osv.

Badoo testade jag för massa år sedan, tror nog innan det var så utvecklat.

Men jag troligen så gissar jag på , att alla sajter som vill få just killar att betala pengar för att konversera i någon form har alltid en möjlighet till att "lura" killar att betala mer.

Har testat massor av sidor. Tex Nextlove. My god. Vad poppis jag var där. Fick säkert 3-5 mail om dagen av kvinnor, varenda dag. Plus så går det inte att avsluta kontot. Men jag ville aldrig betala för att prata med dem, för sannolikheten att jag får 3-5 mail om dagen som kille, oavsett hur jag ser ut är rätt osannolikt.

Men tillbaka tll Badoo, om jag läser där så har man där också som avsikt att tjäna pengar. (SJÄLVKLART VILL FÖRETAG TJÄNA PENGAR)

Men jag lägger mig väldigt skeptisk till företag som endast riktar sig till män för att kunna prata med kvinnor. Vissa skulle säga att det inte är så med Badoo, men jag vill hävda att det är så ändå med tanke på hur samhällets strukur ser ut generellt.

Med det menar jag inte att det inte skulle finnas en del kvinnor som självklart finns där också och letar efter män eller vill dejta/ha sex eller liknande.

Men jag vill bara vara skeptisk mot sådana verksamheter, framförallt dejtingsajter som vill tjäna pengar på det sättet. Om man läser runt på dejtingsajter generelt så är fruktansvärt många skeptiska som delar med sig av negativa upplevelser.

Jag hoppas att du hittat en ärlig person och inte bara en som på något sätt ska försöka vinna någon form av vinst från dig. Även om ingen tjänar pengar på en matchning från Tinder.

LYCKA TILL

• Anonym (Jaha)

Vi har haft bra konversationer på både badoo å tinder. Tinder funkar hur bra som helst gratis. De enda du får om du betalar är så du kan se vem som gillar dig, fler superlikes, svepa överallt, oändliga likes osv. Inget speciellt. Så gratis tinder funkar perfekt. Jag har iallafall fått bilden av att hon verkar intresserad. Vet ej hur ni ser på de.

Svar på tråden Tinder/badoo fundering