• Anzil

    Gillar att lyssna när kvinnor/mammor läser sagoböcker till sina barn

    Jag tänker mig om det här är någon form av minne som dyker upp ifrån förskolan eller något. Jag tycker liksom om den viskningen och så, när kvinnor läser för sina barn.

    Idag på tåget så satt jag tillsammans med en kvinna som läste en sagobok för ett barn. Det kändes så mysigt..

    Det fick mig att tänka på om det någonstans i det undermedvetna påminns om det trevliga stunden i förskolan och allt var så bra. Sagobok högläsning var en av de bästa sakerna jag visste.

    Det kanske har fastnat i mig och idag tycker jag att det är bara mysigt och trevligt att lyssna när en mamma läser en sagobok för ett barn.

    Jag vet egentligen inte om jag har fler saker som jag tycker om att göra som kommer ifrån förskolan, det här är det enda som jag kommer på.

    Tror ni att det finns fler saker i livet som man tycker oerhört mycket om, som man i själva verket i undermedvetna egentligen gillar för att det påminns i det undermedvetna under sin förskoletid/barndomstid?

    :)

  • Svar på tråden Gillar att lyssna när kvinnor/mammor läser sagoböcker till sina barn
Svar på tråden Gillar att lyssna när kvinnor/mammor läser sagoböcker till sina barn