• faglin

Sova med öppna fönster?

Just nu är det som sagt varmt, det vet jag. Men jag kan verkligen inte sova med öppna fönster! Vi bor på nedre botten. Min man håller inte med mig och tycker förmodligen att jag är fjantig i min oro över fula gubbar, inbrottstjuvar och sömngående barn. Alltså öppnar han massa fönster. I vardagsrummet, i 5 och 7 åringarnas rum, i vårt sovrum där lillen på tre månader också sover. Jag säger åt honom och stänger fönstren och han öppnar igen. I smyg och gärna så lite och med nedfällt handtag så att jag inte ska se det.

Det låter kanske som ett trivialt problem men jag har verkligen svårt att sova pga detta. Är jag löjlig? Har ni som bor på nedre botten eller liknande öppet fönster??

• Svar på tråden Sova med öppna fönster?
  • Spaceman

Finns ju haspar och säkerhetsbyglar och låsbara i öppet läge m.m. Ni kan inte installera nåt sånt? Jag har öppet på bottenplan, dock så är det gsnska undanskymt i en liten lugn stad.

• Sisisisi

Jag sov aldrig med öppna fönster när jag bodde på bottenvåningen. Rädd för samma saker som du är och detta sådant som sker på riktigt så det är ju bara dumt att ha fönsterna öppna.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Noname00

Bara ni kan haka fast fönstret så har du inget att oroa dig över, många på bottenvåningen sover med öppna fönster, folk i enplansvillor eller  sovrum på bottenvåningen lika så.

Börja med att ha öppet 1 cm om  du är orolig, då kommer det i allaa fall in lite luft.

• Alvina

Nu bor jag inte längre på bottenvåningen, men när jag gjorde det så kunde jag utan problem lämna fönsterna öppna (med hasp) dygnet runt. Hela familjen sover bättre med öppna fönster.

• Fia 28

Jag had nog inte heller velat sova med öppna fönster på bottenvåningen. Som tur har vi vädringsluckor att öppna istället. Skulle nog installera haspar eller liknande.

Svar på tråden Sova med öppna fönster?