• Ariellan

    Sammandragning, infektion

    Är gravid i vecka 20+3 och haft lite sammandragningar och mensvärk. Vart inne och kollat tappen idag, lång och sluten. Men läkarn mätte den dock inte.

    Jag hade också CRP på 21, lite protein och vita blodkroppar i urinen. Kissar väldigt ofta.

    Kan detta vara UVI? Eller annan infektion?

    Dom skickade inte urinen på odling, ska ringa igen imorgon å kräva det.

    Är jätterolig för en tidig förlossning ska sätta igång. Någon som kan lugna mig???

  • Svar på tråden Sammandragning, infektion
  • Hejjk

    Det kan va det men det kan också va helt normalt. Jag brukar också ha röda och vita blodkroppar i urinen men jag har varken uvi eller annan infektion

  • JLES

    Ditt CRP är bara lite förhöjt men det kan absolut vara en UVI. Odlade de ditt urin då eller vad hände? Vid misstanke om UVI bör de nästan behandla dig speciellt om du fått förvärkar. Proteinet som din sticka visade kan bero på ökade flytningar och att de hamnat med ner i urinet. :)

    Infektioner inne i livmodern visar sig bara på odling om de svabbar dig inuti. Däremot om ditt CRP stiger kan det ju bero på en sådan. 

    Kan dock lugna dig angående sammandragningarna.. Jag hade sammandragningar, tyngdkänsla osv. i veckorna där omkring. Det började i vecka 19 och höll i sig till vecka 23. Vet inte om bebisen och livmodern växte på något sätt så att jag blev tyngd neråt men något verkar ha förändrats/ändrat läge för nu är dessa besvär borta och jag är i vecka 28. 

  • Ariellan
    JLES skrev 2018-07-12 21:39:20 följande:

    Ditt CRP är bara lite förhöjt men det kan absolut vara en UVI. Odlade de ditt urin då eller vad hände? Vid misstanke om UVI bör de nästan behandla dig speciellt om du fått förvärkar. Proteinet som din sticka visade kan bero på ökade flytningar och att de hamnat med ner i urinet. :)

    Infektioner inne i livmodern visar sig bara på odling om de svabbar dig inuti. Däremot om ditt CRP stiger kan det ju bero på en sådan. 

    Kan dock lugna dig angående sammandragningarna.. Jag hade sammandragningar, tyngdkänsla osv. i veckorna där omkring. Det började i vecka 19 och höll i sig till vecka 23. Vet inte om bebisen och livmodern växte på något sätt så att jag blev tyngd neråt men något verkar ha förändrats/ändrat läge för nu är dessa besvär borta och jag är i vecka 28. 


    Tack för svar! Nej dom odlande inte för att själva urinstickan visade blankt. Men förstått att den kan göra det fastän att man har UVI. Man ska ju hålla sig så länge som möjligt innan men jag kissar flera gånger i timmen liksom.

    Ska be om odling på urinen imorgon. Kan ju kanske be om att de svabbar också?

    Skönt att höra om sammandragningarna! Då kanske dom inte behöver betyda något negativt i sig. Tappen var ju som sagt opåverkad idag :)
  • Ariellan

    [quote=78878062][quote-nick]Hejjk skrev 2018-07-12 18:56:06 följande:[/quote-nick]Det kan va det men det kan också va helt normalt. Jag brukar också ha röda och vita blodkroppar i urinen men jag har varken uvi eller annan infektion[/quot

    Tack för lugnande svar! Ska be om odling imorgon.

Svar på tråden Sammandragning, infektion