Hur träffar man någon ny?
Jag är en man i 35-årsåldern som separerade från en kvinna som jag haft ett sju år långt förhållande med och jag ser mig själv som ensam för resten av livet. Separationen skedde för ungefär fem månader sedan och vi skildes åt som hyfsat goda vänner. Vi har en son som snart ska fylla två tillsammans. Nu sitter jag här och har ingen aning om hur man ska träffa någon ny, som man ska få känslor för och som har vettiga värderingar. Det känns lite som att tåget har gått för min del och att mitt ex(som är 27) bara tar för sig av livet, då hon är social och är ofta i centrum när det är fest och liknande. Det känns som att jag aldrig kommer klicka lika bra med någon igen. Hur träffar man någon ny när man redan festat av sig och inte längre trivs och kan ta för sig i den miljön? Är det ens möjligt eller är jag bara till för att finnas för min son och sitta på min veranda och klappa på min hund?
Jag har aldrig tidigare haft problem med att ragga upp tjejer eller dra intresse till mig men de dagarna känns förbi, det är inget som lockar alls. Dessutom har man dragit på dig lite av en ?pappakropp?, även om jag börjat träna lite smått igen. Hur lyckas man samla ihop bitarna och komma på banan igen när förutsättningarna ändrats och man har hus och barn?