• Anonym (Ts)

Schamponering på badplats?

Sitter på stranden nu, mina barn badar och i badvattnet står en hel familj och tvättar sig ned tvål och schampo. Är det ens ok? Jag känner mig helt ställd. Inte vill jag att mina barn badar bland andras tvagning. Det är en stor badplats med mycket folk som både badar och ligger på stranden och solar.

• Svar på tråden Schamponering på badplats?
  • Anonym (..)

Vi gjorde det ibland när jag va yngre. Passade på att tvätta håret

• Anonym (Usch)

Nej så gör man såklart inte!!!

• Anonym (Ts)
    Anonym (..) skrev 2018-07-15 14:15:00 följande:

Vi gjorde det ibland när jag va yngre. Passade på att tvätta håret

Hade ni ingen dusch hemma?
  • Anonym (..)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-15 14:19:31 följande:

Hade ni ingen dusch hemma?

Jo men vi passade på att tvätta håret när vi ändå badade
  • Anonym (Som)

Om det är miljövänliga produkter är det helt okej tycker jag. Har gjort det ibland På semestern både när jag var liten och större. Antingen om man campat eller bott i en stuga med begränsad vatten tillgång. Det är också lite somrigt tycker jag. :)

• Anonym (miljön)

Så klart beroende på vad de tvättar sig med, men det är inte värre än vad som redan finns i vattnet.

• Mantrasina

Jag tycker att det är helt okej, men om jag gör det själv pga ute och campar eller så och inte har tillgång till dusch så går jag lite vid sidan av. Och använder förstås naturvänliga produkter! 

• Anonym (hehe)

Du tror inte vattnet redan är fullt av kroppsavlagringar och kiss just där folk badar? Lite schampo och tvål gör det väl egentligen bara renare just där. Men, jag kan också tycka att man går åt sidan där det är minst folk om man ska tvätta sig, annars ser jag inga problem med det.

• Anonym (q)

Nej inte ok som du beskriver. Mitt bland andra människor.

• Anonym (..)
    Anonym (miljön) skrev 2018-07-15 14:52:51 följande:

Så klart beroende på vad de tvättar sig med, men det är inte värre än vad som redan finns i vattnet.

Såpa är ett bra alternativ. Renande och en ren naturprodukt
Svar på tråden Schamponering på badplats?