• Äldre 15 Jul 15:24
    1355 visningar
    1 svar
    1
    1355

    Ägglossning efter tidigt missfall

    Hej alla!

    Jag fick troligtvis missfall tidigt i vecka 5. Skulle fått min mens lördagen 30/6, tog flera grav-test som var tydligt positiva. Samma dag fick en jag liten rosa flytning och dagarna efter det små bruna flytningar. Sen 4/7 började jag blöda lite mer - färskt blod. Samma dag försvann alla min gravsymtom. Blödde i 4 dagar totalt och på dag 3 kom det en del - men små - klumpar och blödde som vid en vanlig mens. 
    Barnmorskan jag pratade med i telefon sa att det var missfall och att jag skulle blöda i ca 2 veckor.
    Är lite fundersam till varför jag bara blödde i 4 dagar? 
    Fick ett missfall i januari i vecka 6 och då blödde jag jättekraftigt med massa stora klumpar i 3 veckor...
    Och jag tror även att jag hade ägglossning i förrgår 13/7 då jag hade en väldans massa vattniga flytningar, vilket jag brukar få vid ägglossning. Det va så mycket så att det va en blöt fläck i sängen när jag gick upp (så mycket flytningar brukar det inte vara...) 
    Är det möjligt att jag haft ägglossning så tidigt som bara ca 9 dagar efter missfall? 
    Vill så gärna testa mig men vet att det antagligen fortfarande kommer vara positivt och det är så missvisande...

    Vad tror ni? Vad har ni för erfarenheter? 
  • Svar på tråden Ägglossning efter tidigt missfall
  • Äldre 15 Jul 18:03
    #1

    Jag fick mf i v 7 i april i år. Blödde i sex dagar och 10 dagar efter jag började blöda hade jag äl. Det är jag helt säker på eftersom jag hade äl-flytningar, äl-smärta och positivt äl-test.

Svar på tråden Ägglossning efter tidigt missfall