• Forumvärd

Vad gör du för att fixa värmen?

Det är varmt nu.. Hos mig är det +26C i skuggan och det blir bara varmare! Hur är det hos dig? Vad gör du för att fixa värmen? Dela med dig av dina bästa tips!

• Svar på tråden Vad gör du för att fixa värmen?
  • Nandez

Vi har 27,8 i skuggan just nu. Vi har ett kylaggregat som står i köket, det är vår räddning. Annars så dricker jag mycket kallt vatten och tar det lilla lugna.

• Anonym (H)

Har en fläkt i varje rum, neddragna gardiner i sovrummet och lätta kläder. Inga problem alls, trots att jag HATAR värme.

• Anonym (H)

Och ja, idag ska det bli 32 grader..

• Nandez

Det sägs att det ska bli 32-33 grader idag, t.o.m. 34 grader.

• modsey
    Forumvärd skrev 2018-07-16 10:32:08 följande:

Det är varmt nu.. Hos mig är det +26C i skuggan och det blir bara varmare! Hur är det hos dig? Vad gör du för att fixa värmen? Dela med dig av dina bästa tips!

Badar mycket!

Har persiennerna neddragna i huset samt håller dörrar stängda. Ser till att dricka mycket, även vätskeersättning. Äter rätt lätt mat. Och njuter av sommaren.
  • Forumvärd
    Nandez skrev 2018-07-16 10:34:45 följande:

Vi har 27,8 i skuggan just nu. Vi har ett kylaggregat som står i köket, det är vår räddning. Annars så dricker jag mycket kallt vatten och tar det lilla lugna.

Det låter härligt med ett kylaggregat. Vår AC har bestämt sig för att ge upp just nu av alla dagar. Jag dricker tonvis med vatten och har satt mig ute i skuggan och hoppas på regn och hagel ????
  • Nandez
    Forumvärd skrev 2018-07-16 10:44:53 följande:
    Det låter härligt med ett kylaggregat. Vår AC har bestämt sig för att ge upp just nu av alla dagar. Jag dricker tonvis med vatten och har satt mig ute i skuggan och hoppas på regn och hagel ????
    Typiskt att den skulle lägga av nu, håller mig inomhus, det går inte att vara ute. Ja, både regn och hagel vore välkommet just nu.
  • Aniiee

Jag duschar typ 5 gånger om dagen (min hud är jääääääääääättetacksam.....**) och har blött hår nästan hela tiden. Tuggar på is, äter kall mat, fryst frukt, glass och sorbet och lever så mycket jag kan mellan typ 20 och 06.

Jag tror dock att det är värre för hundarna. Min samojed i synnerhet, men även rent allmänt. Här där jag bor är det vdligt mycket stingsliga hundar just nu som skäller, drar, hoppar och kivas med varann.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (XY)
    Aniiee skrev 2018-07-16 11:01:43 följande:

Jag duschar typ 5 gånger om dagen (min hud är jääääääääääättetacksam.....**) och har blött hår nästan hela tiden. Tuggar på is, äter kall mat, fryst frukt, glass och sorbet och lever så mycket jag kan mellan typ 20 och 06.

Jag tror dock att det är värre för hundarna. Min samojed i synnerhet, men även rent allmänt. Här där jag bor är det vdligt mycket stingsliga hundar just nu som skäller, drar, hoppar och kivas med varann.

Det går åt cirka 180 liter vatten på en 20 min dusch. Om vi antar att du duschar mellan 10-20 min varje gång (5 gånger per dag) innebär det alltså att du använder ca 675 liter vatten per dag enbart till att duscha...

Tänk nu om alla i Sverige hade gjort samma sak, känns rimligt i extremtorkan...
Svar på tråden Vad gör du för att fixa värmen?