• LukasVincent

    Hur mår du? Gravid vecka 32

    Hur mår ni som är gravida runt vecka 32?

    Här kommer min klagosång..

    Har foglossning som heter duga. Sjukskriven och har en 1-åring hemma. Dock även en underbar man som (äntligen) avlastar mig mycket.

    Har dålig mage. Springer på toa 3-5 ggr/dag och mår illa som tusan. Så nu har jag fått börja med Postafén och B-vitamin igen.

    Svullna ben och fötter av den extrema värmen.

    Vill att tiden går snabbare!!

  • Svar på tråden Hur mår du? Gravid vecka 32
  • LukasVincent

    Jo för att klaga av mig ännu mer så är jag galet trött och har ett underliv som ser ut som en babianrumpa.

    Men annats mår jag prima!

  • Candyjunkie

    BF 9.9.18 med tredje barnet (flicka-06, pojke-12)

    Är 50% sjukskriven - min läkare vill att jag går på 100% sjukskrivning men jag vill/kan inte pga min arbetssituation.

    Har typ allt man kan ha denna graviditet... Hettan och barn i väldigt olika åldrar med olika behov tar på krafterna. Är galet trött pga svår järnbrist (måste få ytterligare en infusion), oerhöda smärtor i ben och underliv pga extrema åderbrock (babianrumpa även här), graviditetsdiabetes och kraftiga sammandragningar sedan ett par veckor tillbaka.

  • Penntrollet83

    Vecka 32 här med och ingen dans på rosor direkt,sjukskriven månaden ut pga av sammandragningar/förvärkar vid minsta ansträngning samt stark smärta i bröstryggen och revbenen.

    Foglossning som spökar och yrsel o satans illamående som kommit tillbaka.

    Läkarna vill jag ska prova jobba 50% efter denna månaden vilket jag redan nu kan säga inte kommer funka då jag i stort sett måste vila stor del sv dagarna för att inte få ont.. så måste be om en tidigare läkartid så jag kan få nytt sjukintyg.

  • LukasVincent

    Det är ju inte roligt att höra att ni inte har det bra, men vad skönt det känns att få bekräftelse på att man inte är ensam!

    Var hos BM idag och fick återigen konstaterat att jag har en stor bebis i magen. Har varit på flera extra UL pga havandeskapsförgiftning under förra grav. samt för stort SF-mått. Så min väntan blir kanske inte så lång.. BM pratade om att om bebis i v.36 (när jag ska på nästa UL) fortsatt är väldigt stor, så blir det igångsättning. Skulle vara sååååå skönt att få lilleman till världen. Samtidigt så blev jag igångsatt med 1:an vilket resulterade 48 konstanta värkar som slutade med akut snitt..

  • LukasVincent
    Penntrollet83 skrev 2018-07-20 16:10:59 följande:

    Vecka 32 här med och ingen dans på rosor direkt,sjukskriven månaden ut pga av sammandragningar/förvärkar vid minsta ansträngning samt stark smärta i bröstryggen och revbenen.

    Foglossning som spökar och yrsel o satans illamående som kommit tillbaka.

    Läkarna vill jag ska prova jobba 50% efter denna månaden vilket jag redan nu kan säga inte kommer funka då jag i stort sett måste vila stor del sv dagarna för att inte få ont.. så måste be om en tidigare läkartid så jag kan få nytt sjukintyg.


  • LukasVincent
    Penntrollet83 skrev 2018-07-20 16:10:59 följande:

    Vecka 32 här med och ingen dans på rosor direkt,sjukskriven månaden ut pga av sammandragningar/förvärkar vid minsta ansträngning samt stark smärta i bröstryggen och revbenen.

    Foglossning som spökar och yrsel o satans illamående som kommit tillbaka.

    Läkarna vill jag ska prova jobba 50% efter denna månaden vilket jag redan nu kan säga inte kommer funka då jag i stort sett måste vila stor del sv dagarna för att inte få ont.. så måste be om en tidigare läkartid så jag kan få nytt sjukintyg.


    Men varför kan de vilja att du ska fortsätta arbeta? Det är väl vila vila vila som gäller för att bebis och du ska må bra och för att orka med förlossning och återhämtning? Morr. Jag ska till läkaren på tisdag nästa vecka igen för att få förlängt min sjukskrivning.
Svar på tråden Hur mår du? Gravid vecka 32