• Anonym (TS)

Vart i Sverige är det mysigast för en weekend med sin partner?

Hej.

Jag och maken är mitt i småbarnsåren och har ansträngd ekonomi men i desperat behov av en helg bara han och jag .

Först tänkte jag leta efter en billig resa till London eller något annat ställe i Europa. Men jag är tydligen inte bra på att hitta billiga weekend resor haha, så jag tänkte att det kanske blir billigare med en weekend i Sverige.

Då är det frågan vart man ska åka för att bo på ett fint, fräscht och framför allt mysigt och romantiskt hotell i en lika fin och mysig stad?

Jag är öppen för förslag och kan tänka mig en mindre stad lika gärna som en större.

Tack på förhand för alla tips ni har !

• Svar på tråden Vart i Sverige är det mysigast för en weekend med sin partner?
  • Anonym (mmm)

Beror väl på hur långt ni orkar åka? Rekommenderar annars Loka brunn. Otroligt god mat, sköna sängar, är det för dyrt kan man hoppa över att besöka vatten/spaanläggningen (vi gör oftast så för vi tycker inte man hinner med det ändå) men bokar man "Lokadagar" får man ett mycket bra pris med mkt bra innehåll. Vi tar alltid de billigare B-rummen för de är så fina och bra, man behöver inte A-rummen. Om du googlar och jämför ser du att priset står sig mycket bra i konkurrensen. Vi har varit där flera gånger senaste åren och har varit lika nöjda varje gång. 

www.lokabrunn.se 

• Fjäril kär

Vad har ni för budget?

Jag rekommenderar Prag! Helt underbart romantisk stad med fina hotell och bra mat. Billigt också! Jag har bokat hotell+flyg via Solresor och sen köpt till transfer. Bara rest med handbagage.

• Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2018-07-16 14:49:58 följande:

Vad har ni för budget?

Jag rekommenderar Prag! Helt underbart romantisk stad med fina hotell och bra mat. Billigt också! Jag har bokat hotell+flyg via Solresor och sen köpt till transfer. Bara rest med handbagage.

Åh Prag lät spännande . Vi har ingen exakt tak på budgeten men vill inte lägga för mycket pengar nu. Hade även tänkt överraska maken med en weekend så han vet inte att jag smider dessa planer .

Drömmer om mysiga promenader hand i hand med min man bara han och jag, långa middagar och sköna sovmorgnar utan nån som avbryter oss Hahaha!

Vad har en weekend till Prag kostat er allt som allt?
  • Anonym (TS)
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-16 14:29:47 följande:

Beror väl på hur långt ni orkar åka? Rekommenderar annars Loka brunn. Otroligt god mat, sköna sängar, är det för dyrt kan man hoppa över att besöka vatten/spaanläggningen (vi gör oftast så för vi tycker inte man hinner med det ändå) men bokar man "Lokadagar" får man ett mycket bra pris med mkt bra innehåll. Vi tar alltid de billigare B-rummen för de är så fina och bra, man behöver inte A-rummen. Om du googlar och jämför ser du att priset står sig mycket bra i konkurrensen. Vi har varit där flera gånger senaste åren och har varit lika nöjda varje gång. 

www.lokabrunn.se 

Tack för tipset, det ska jag ta en titt på
  • Anonym (F)

Följer tråden , älskar budgetips på romantiska weekend :)

• Fjäril kär
    Anonym (TS) skrev 2018-07-16 15:07:56 följande:

Åh Prag lät spännande . Vi har ingen exakt tak på budgeten men vill inte lägga för mycket pengar nu. Hade även tänkt överraska maken med en weekend så han vet inte att jag smider dessa planer .

Drömmer om mysiga promenader hand i hand med min man bara han och jag, långa middagar och sköna sovmorgnar utan nån som avbryter oss Hahaha!

Vad har en weekend till Prag kostat er allt som allt?

Minns inte på rak arm men ca 3000 -3500kr för två personer inklusive allt.

Vilket ett hotellpaket+resa kan kosta i sverige och då ska ni äta också
  • Anonym (TS)
    Fjäril kär skrev 2018-07-16 17:07:32 följande:

Minns inte på rak arm men ca 3000 -3500kr för två personer inklusive allt.

Vilket ett hotellpaket+resa kan kosta i sverige och då ska ni äta också

Oj det var billigt om det är både flyg+hotell+mat ! Vart hittar man så billiga resor?
  • emeloi

Vadstena! Mycket fint att se på liten yta, superfina alternativ på boenden, Vätterns strand, slottet.. Romantiskt och småskaligt.. :)

• Anonym (Sanna)

Boka flyg och hotell separat, jag skulle rekommendera Berlin eller Rom.

Även kolla på lets deal

Där kan man hitta spahelger.

Svar på tråden Vart i Sverige är det mysigast för en weekend med sin partner?