• Äldre 17 Jul 01:41
    2836 visningar
    15 svar
    15
    2836

    Gravid direkt efter missfall?

    Hej!

    En liten fråga:

    Är det någon här som blivit gravid direkt efter missfall utan att mensen kommit tillbaka? Jag fick nämligen ett tidigt missfall den 29 juni och var då i vecka 5... jag blödde endast i 5 dagar.. Så direkt efter att jag slutat blödda så körde vi på igen så nu håller vi alla tummar o tår att det går vägen inom kort!

  • Svar på tråden Gravid direkt efter missfall?
  • Äldre 17 Jul 07:05
    #1

    Ja, jag blev, sonen är nu 12 år.

  • Äldre 17 Jul 08:24
    #2

    Japp, plussade ca 4 veckor efter jag slutade blöda, dottern är nu strax över två år

  • Äldre 17 Jul 09:16
    #3
    Salmiakk skrev 2018-07-17 07:05:47 följande:

    Ja, jag blev, sonen är nu 12 år.


    Åh vad glad jag blir då håller vi alla tummar tår!
  • Äldre 17 Jul 09:18
    #4
    Nonym skrev 2018-07-17 08:24:22 följande:

    Japp, plussade ca 4 veckor efter jag slutade blöda, dottern är nu strax över två år


    Tack snälla för ditt svar! Vad glad jag blir! Om man blir gravid hur räknar man fostrets längd? Räknar man från missfallets första blödningsdag isåfall?
  • Äldre 17 Jul 09:56
    #5
    Dennan88 skrev 2018-07-17 09:18:46 följande:

    Tack snälla för ditt svar! Vad glad jag blir! Om man blir gravid hur räknar man fostrets längd? Räknar man från missfallets första blödningsdag isåfall?


    Nja, är knepigare än så, handlar ju om när graviditetshormonerna gått ur kroppen, först efter det kan man ha ägglossning.. jag räknade två veckor efter sista blödningsdagen som ägglossningsdag, fick sedan göra ett vul för att fastställa graviditetslängden. Bf enligt senare ul diffade bara med tre dagar
  • Äldre 17 Jul 10:11
    #6
    Nonym skrev 2018-07-17 09:56:12 följande:

    Nja, är knepigare än så, handlar ju om när graviditetshormonerna gått ur kroppen, först efter det kan man ha ägglossning.. jag räknade två veckor efter sista blödningsdagen som ägglossningsdag, fick sedan göra ett vul för att fastställa graviditetslängden. Bf enligt senare ul diffade bara med tre dagar


    Ah okej tack så jätte mycket då har jag blivit lite klokare :)
  • Äldre 17 Jul 10:38
    #7

    Ja, jag fick missfall nu den 12 juni, plussade förra veckan och blev alltså gravid nu igen! Trodde inte det skulle gå även om hoppet fanns där! Ska försöka flörta till mig ett VUL för att få se att allt ser bra ut och att det finns en normal graviditet, för jag var otroligt orolig förra graviditeten! Så det finns chans för dig med :) kroppen och livmodern är mycket mer mottaglig för en ny graviditet när man precis haft missfall!

  • Äldre 17 Jul 10:47
    #8

    Är i samma sits. MA upptäcktes 26/6. Borde då ha varit i vecka 19 men visade sig att den slutat växa i vecka 12 bara dagar efter KUB ultraljudet. Fick genomgå en medicinskabort 27/6 för kroppen ville inte hantera det själv. Blödde strax över 2 veckor. Tog graviditetstest som visade negativt. Fick en stegring på ÄL tester den 15/7. Håller tummarna för att vi har lyckats men är inställd på att kroppen inte har hunnit återställa sig ännu. Men hoppet finns alltid.

  • Äldre 17 Jul 15:47
    #9

    Jag blev också gravid direkt, fick missfall i slutet av april, är nu i v 12. Min BM räknar graviditeten från missfallsblödningens första dag, och när vi gjorde vul i v 6 så stämde det på två dagar när.

    Förövrigt så plussade jag extremt tidigt, redan dag 26 och jag har 32-dagars cykel. Läste någonstans att det är lättare att bli gravid direkt efter ett tidigare missfall, vet inte om det stämmer eller inte.

  • Äldre 17 Jul 16:37
    #10

    Var i precis samma sits som du i höstas. Missfall v 5 och ca fem dagars blödande. Blev gravid direkt vid nästa ägglossning utan någon mer blödning emellan och har nu en liten kille på en månad ???? Hoppas på samma tur för dig!

  • Äldre 17 Jul 16:40
    #11

    Tusen tack allihopa! Fina ni är! Än finns där lite hopp så håller tummar o tår för ett plus nästs vecka och att allting går vägen om vi är gravida :)))

  • Äldre 17 Jul 16:58
    #12
    Dennan88 skrev 2018-07-17 16:40:55 följande:

    Tusen tack allihopa! Fina ni är! Än finns där lite hopp så håller tummar o tår för ett plus nästs vecka och att allting går vägen om vi är gravida :)))


    Önskar dig lycka till!! Du måste skriva hur det gått! Hoppas hoppas!! :)
  • Äldre 17 Jul 19:13
    #13
    julia1994 skrev 2018-07-17 16:58:22 följande:

    Önskar dig lycka till!! Du måste skriva hur det gått! Hoppas hoppas!! :)


    Tusen tack! Absolut det ska jag göra :))
  • Mammit­illtre
    Äldre 17 Jul 23:01
    #14

    Jag blev också gravid direkt efter ett missfall, sonen är nu 3,5 :) Jag räknade graviditeten efter missfallets första blödningsdag och det stämde ganska exakt. Det stämmer också att man har lättare att bli gravid efter ett missfall. Jag är inte helt säker men jag tror att det har med slemhinnan i livmodern att göra. Man är även mer mottaglig för graviditet efter skrapning eller andra ingrepp i livmodern. Ägget fäster gärna på ärrvävnad läste jag för länge sen. Lycka till!

  • Äldre 19 Jul 20:13
    #15

    jag fick mf 6 april, blev gravid igen direkt men fick mf igen 22 maj :( är nu gravid igen för tredje gången i rad och ska på vul för datering imorgon, 8+0 idag om mina beräkningar stämmer men är livrädd! har en son sedan innan som inte var planerad men trodde aldrig det skulle bli såhär kämpigt när man skulle försöka med syskon 3

Svar på tråden Gravid direkt efter missfall?