• Akinahla

    Bisolvon-metoden

    Hej! Jag har läst att Bisolvon underlättar för att bli gravid. Någon som har erfarenhet av denna metod? Hjälpte det er? Sedan undrar jag om man ska köpa Bisolvon som tabletter eller i flytande form? Och ska både jag som kvinna och min sambo ta Bisolvon?

    Både jag och min sambo är i full gång med att försöka skaffa barn, vi längtar så mycket efter att jag plussar!!

  • Svar på tråden Bisolvon-metoden
  • Anonym (mmm)

    Googlade lite. Finns ingen forskning som visar att det verkligen hjälper, medan vissa privatpersoner på olika gravid/mammaforum och mammatidningar säger det funkat.  Kanske funkar det som en placeboeffekt, dvs man tror så hårt på att det ska hjälpa och man slappnar av/har mer sex (whatever) och blir gravid? 

  • Anonym (.)

    Sanningen är att kost inte påverkar speciellt mycket på förmågan att bli gravid

  • Anonym (L)

    Köp den flytande och häll upp. Sen får din sambo ta en pensel och pensla i dig och på tappen. Gärna på ollonet också.

  • Anonym (Ivf)

    När vi skulle göra vår återföring efter ivf sa kliniken att jag skulle äta bisolvon i 3 dagar (I tablettform ) Ivf försöket misslyckades men med letrozol i mars lyckades vi. Även då åt jag bisolvon kring äl. Slemhinnan påverkas av det slemlösande och blir lättare för spermierna att simma i samtidigt som ägget rör sig smidigare till väggen för att fästa enligt kliniken. Nu hade jag äl i helgen och äter sista bisolvonen idag så nu håller vi tummarna ?

  • Anonym (Självklart)

    Bisolvon funkar super bra! 


     


    Barn 1: Försökte bli gravid i 7 månader o de funkade ej, tog bisolvon + rosenrot å 8e försöket o blev gravid!


    Barn 2: Försökte bli gravid utan bisolvon första månaden blev ej gravid så månad 2 prövade jag bisolvon inge (va nämligen tveksam o trodde de va ett sammanträffande första gången ja va gravid) men jo visst blev jag gravid direkt igen! :D Så ja jag tror på bisolvon o inför syskon verkstad kommer jag åter igen köra bisolvon plus rosenrot och tänker ta de direkt denna gångenSkrattande


     


    Jag tog bisolvon i tablett form plus rosenrot :D

  • Emsopemso

    Hej hopp! Jag hade för flera månader sen inställningen till att jag inte skulle vilja/behöva prova (ursäkta uttrycket) "hittepå metoder"

    Men har man inte provat allt kan man heller inte veta.

    Mensens första dag idag och jag börjar med rosenrot och bisolvon.

    Ska blir spännnade! Har inga höga förhoppningar egentligen, men ska ändp bli spännande. Mannen är på att ta bisolvon han också.

    (Det här kan va en av de knäppaste grejerna jag gjort, men är så trött på att vara ofrivilligt barnlös)

  • Anonym (Cocktail)
    Emsopemso skrev 2018-08-02 10:18:31 följande:

    Hej hopp! Jag hade för flera månader sen inställningen till att jag inte skulle vilja/behöva prova (ursäkta uttrycket) "hittepå metoder"

    Men har man inte provat allt kan man heller inte veta.

    Mensens första dag idag och jag börjar med rosenrot och bisolvon.

    Ska blir spännnade! Har inga höga förhoppningar egentligen, men ska ändp bli spännande. Mannen är på att ta bisolvon han också.

    (Det här kan va en av de knäppaste grejerna jag gjort, men är så trött på att vara ofrivilligt barnlös)


    Haha I?m with you! Har bara haft torra/krämiga flytningar under flera veckor nu (slutade med piller för 2mån sedan o har inte fått äl än). Käkar RR o bidrottninggele sen tidigare o köpte bisolvon igår för att se om det kan ha nån effekt på flytningarna, känns dock helt galet! :P
  • Anonym (Självklart)
    Emsopemso skrev 2018-08-02 10:18:31 följande:

    Hej hopp! Jag hade för flera månader sen inställningen till att jag inte skulle vilja/behöva prova (ursäkta uttrycket) "hittepå metoder"

    Men har man inte provat allt kan man heller inte veta.

    Mensens första dag idag och jag börjar med rosenrot och bisolvon.

    Ska blir spännnade! Har inga höga förhoppningar egentligen, men ska ändp bli spännande. Mannen är på att ta bisolvon han också.

    (Det här kan va en av de knäppaste grejerna jag gjort, men är så trött på att vara ofrivilligt barnlös)


    Jag tycker du gör helt rätt i att testa denna metoden. Heads up! Se till att ha trosskydd hemma för kan bli ganska väldigt himla mycket mera äl flytningar! Jag ser fram emot ditt fina pluss om några dagar! (2 lyckade bisolvon graviditeter)
Svar på tråden Bisolvon-metoden