Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-19 04:39:37 följande:
Hej alla!
Jag var på akuten igår eftersom jag fick rosa och bruna flytningar. Fick även väldig ont i sidan och nedre delen av magen.
När jag sedan fick träffa en gynekolog och gjorde undersökningen så sa hon att det inte var en normal graviditet och att det bara fanns en fostersäck och lite fostervatten där. Alltså inget foster. Hon misstänkte att fostret slutade utvecklas sedan vecka 5.
Jag har gråtit hela natten och knappt sovit. Jag förstår ingenting. Jag känner mig bara helt förkrossad.
Ska tillbaka idag för att göra en till undersökning och för att möjligtvis göra nån form av abort?
Någon mer som varit med om liknande? Hur gick det för er och vad gjorde ni?
Hej! Åh jag vet precis den där känslan, är nu lite mer än en månad sedan jag var med om att få ett MA (missed abortion) konstaterat i v.12+6. Var också in på akuten för att undersöka mina brunaktiga flytningar som gick över till att bli klarröda blödningar. När läkaren gjorde VUL på mig såg hon inte så mkt mer än en hinnsäck och sa att hon därför trodde fostret hade dött rätt tidigt i typ v. 5-7, jag började störtgrina och det kändes som det värsta jag någonsin vart med om, slutade med att jag blev inlagd för att det började göra fruktansvärt ont och jag fick kallsvettningar när vi gick ut från akuten. Skulle först få komma tillbaka dagen efter men eftersom det satte igång mer när jag skulle gå så fick jag bli inskriven och få smärtstillande. Fick sen cytotec i flera omgångar för att få ut hinnsäcken. Slutade med att jag var inskriven i två dygn totalt och att den senaste läkaren kunde se att det inte var en hinnsäck utan en stor blodklump som jag kunde blöda ut hemma. Hade hinnsäcken varit kvar hade de gjort en skrapning. Blödde i totalt 11 dagar och fick inte bada, använda tampong eller ha sex under tiden för infektionsrisken. Tog 30 dagar från att jag fick MA konstaterat till att min mens kom tillbaka så kroppen återhämtade sig fort. Detta var en fruktansvärd upplevelse för mig men min sambo stöttade mig väldigt mycket när jag var inlagd, vi ska försöka igen nu direkt men jag är livrädd för att det ska vara svårt att bli gravid igen eller att jag ska få ett nytt missfall. Kan fortfarande känna att jag får en smäll i ansiktet när någon delar en bild på att de är gravida osv.. min sambos syster är gravid och kommer att föda bara några veckor före då vi var beräknade så det känns också extremt tufft att behöva vara omkring henne och höra på allt de har framför sig. Blir så ledsen för vår skull, är såklart glad för deras skull men är svårt att höra när det är allt vi skulle haft om vi inte blivit fråntagna det :( Kan få tårar i ögonen och vill bara stänga in mig på rummet ibland och gråta ut allt. Längtar så och hoppas att vi blir gravida snart igen <3
Anonym (Misse) skrev 2018-07-19 05:23:31 följande:
Hej! Till att började med vill jag säga att jag beklagar, vet hur det känns.
Jag fick konstaterat ma dagen efter jag gått in i vecka tolv. Hade börjat pusta ut lite och trodde sen värsta oron skulle vara över. Hade som du lite rosa flytningar och åkte in. De kunde se två foster, varav ena var dom säker på att det inte levde, men det andra var lite gömt så dom var inte helt säkra. Bokades in på en till koll en vecka efter. Men redan efter två dagar kom störtflodeb och vi åkte in igen. Väl där gjordes ingenting för att lindra smärtan, för läkaren sa att "det är bara lite rester kvar så det är snart klart".. usch. De trodde att fostren dött i vecka 7 och 9. Var hemma ett par dagar då jag hade så fruktansvärt ont, blödde ca en vecka av och till.
Efter en månad blev jag gravid på nytt, och nu har jag min dotter på 14 månader :)
Åh vad peppande att hör att du blev gravid igen på nytt efter en månad! Jag hoppas verkligen att vi har samma tur som du hade <3 Hur mådde du under din graviditet med tanke på att du hade ett MA en månad innan du fick veta att du var gravid igen?