• Anonym (Vadskajaggöranu)

Han gav mig en lavett

Jag och min man har varit gifta i många år, vi har våra problem men älskar varandra.

Vi bråkar och grälar ofta men så har det ofta varit under hela vår tid tillsammans, Men på något sätt får vi det till att funka.

Idag provocerade han mig ordentligt och gjorde mig jävligt ledsen och sårad. Behöver inte gå in på detaljer...

Men jag konfronterade honom och anklagade honom för att han gjorde som han gjorde för att såra mig och göra mig ledsen. Men han blånekade till allt, trots att han såg,hörde mig gråta utan att höra med mig hur det var med mig.

Visst jag var väldigt påstridig, ledsen och sårad över hans beteende. Det slutar med att han reser sig upp och ger mig en lavett, inte hårt men ändå.

Han får ångest direkt men jag ber honom att gå.

Han har aldrig gjort något liknande under alla våra år och jag har känt honom i nästan hela mitt liv.

Han gick iväg och jag vet inte var och jag vet inte vad jag ska göra.

Känner mig inte ens ledsen utan mest tom.

• Svar på tråden Han gav mig en lavett
  • Anonym (Fy!)
    Anonym (Vadskajaggöranu) skrev 2018-07-19 19:24:30 följande:

Jag och min man har varit gifta i många år, vi har våra problem men älskar varandra.

Vi bråkar och grälar ofta men så har det ofta varit under hela vår tid tillsammans, Men på något sätt får vi det till att funka.

Idag provocerade han mig ordentligt och gjorde mig jävligt ledsen och sårad. Behöver inte gå in på detaljer...

Men jag konfronterade honom och anklagade honom för att han gjorde som han gjorde för att såra mig och göra mig ledsen. Men han blånekade till allt, trots att han såg,hörde mig gråta utan att höra med mig hur det var med mig.

Visst jag var väldigt påstridig, ledsen och sårad över hans beteende. Det slutar med att han reser sig upp och ger mig en lavett, inte hårt men ändå.

Han får ångest direkt men jag ber honom att gå.

Han har aldrig gjort något liknande under alla våra år och jag har känt honom i nästan hela mitt liv.

Han gick iväg och jag vet inte var och jag vet inte vad jag ska göra.

Känner mig inte ens ledsen utan mest tom.

När man väl har passerat den gränsen så har man inte längre spärrarna. Han kunde göra det mot dig för att det inte finns ett stopp i honom längre.

Det finns en anledning till att polisanställda, kvinnojourer med mera säger så- gå vid första slaget! Det kommer alltid mera. Det kan dröja länge eller komma snart men för eller senare kommer det. Och när det har gått så långt så blir det lite, lite värre och lite, lite mer/hårdare för var gång.

Gå, gå, gå!
    Anonym (Fy!) skrev 2018-07-19 19:28:26 följande:

När man väl har passerat den gränsen så har man inte längre spärrarna. Han kunde göra det mot dig för att det inte finns ett stopp i honom längre.

Det finns en anledning till att polisanställda, kvinnojourer med mera säger så- gå vid första slaget! Det kommer alltid mera. Det kan dröja länge eller komma snart men för eller senare kommer det. Och när det har gått så långt så blir det lite, lite värre och lite, lite mer/hårdare för var gång.

Gå, gå, gå!

Ja jag har hört det du skriver förut, men jag har ärligt svårt att se att det skulle hända igen. Jag provocerade också en del även om det inte ursäktar hans handling.

Får helt enkelt prata om det när han kommer hem och skulle de hända igen så blir det slutet på vår relation.
  • Anonym (Sjukihuvudet)
    Anonym (M) skrev 2018-07-19 19:42:01 följande:

Du är en sjuk...... sjuk..... sjuk människa. Kvinnorna som blir mördade ber alltså om det? Det handlar om psykisk misshandel lika mycket som fysisk. Ofta är kvinnorna såpass nertryckta att dom tror aldrig dom kommer kunna få bättre. Sen har mannen ofta lovat guld o gröna skogar o att dom aaaaaaldrig kommer slå igen, och då går dom psykiskt sköra kvinnorna tillbaka.

Du är sjuk i huvudet. Det är aldrig kvinnan eller mannens fel att dom blir slagen av sin partner. Det är faktiskt vanligt att kvinnor slår sina män då det inte är lika laddat för allmänheten som att slå en kvinna. Men strunt samma, det är aldrig ens eget fel. Trots bråk, skrik, otrohet, vad fan som helst så är det ALDRIG acceptabelt att skada en annan människa. När man kan skada en annan människa har man inte längre gränser.
  • Anonym (Sad)
    Anonym (Vadskajaggöranu) skrev 2018-07-19 19:54:01 följande:
    Ja jag har hört det du skriver förut, men jag har ärligt svårt att se att det skulle hända igen. Jag provocerade också en del även om det inte ursäktar hans handling.

Får helt enkelt prata om det när han kommer hem och skulle de hända igen så blir det slutet på vår relation.
    Undrar hur mycket du provocerade honom, eftersom det inte har hänt tidigare, var väl inte så att du klappade till honom först?

Tycker att ni sitter ner i lugn och diskuterar igenom vad som har hänt och försöka få fram varför.
  • Anonym (M)
    Anonym (Sjukihuvudet) skrev 2018-07-19 19:57:43 följande:

Du är sjuk i huvudet. Det är aldrig kvinnan eller mannens fel att dom blir slagen av sin partner. Det är faktiskt vanligt att kvinnor slår sina män då det inte är lika laddat för allmänheten som att slå en kvinna. Men strunt samma, det är aldrig ens eget fel. Trots bråk, skrik, otrohet, vad fan som helst så är det ALDRIG acceptabelt att skada en annan människa. När man kan skada en annan människa har man inte längre gränser.

Säker på att du inte kommenterade fel inlägg här? Vart skrev jag att det är någons fel? Nu diskuterades misshandel av kvinnor varav jag bara pratade om kvinnor. Återigen, vart skrev jag att det är någons fel?
    Anonym (Sad) skrev 2018-07-19 20:10:11 följande:

Undrar hur mycket du provocerade honom, eftersom det inte har hänt tidigare, var väl inte så att du klappade till honom först?

Tycker att ni sitter ner i lugn och diskuterar igenom vad som har hänt och försöka få fram varför.

Jag provocerade och var på mycket för jag ville ha ett erkännande. Nej jag klappade inte till honom först.

Han har gjort fel inte jag men visst, det är lätt att vara efter klok. Jag skulle gått ifrån när jag var ledsen och sårad. Lugnat ner mig och pratat i lugn och ro när det lagt sig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Fy!) skrev 2018-07-19 19:28:26 följande:

Gå, gå, gå!
    Instämmer helt och hållet
    Anonym (Vadskajaggöranu) skrev 2018-07-19 20:54:33 följande:

Aldrig, jag hoppas att detta är en engångs grej.

Oj fel
  • Anonym (Lavett)
    Anonym (Vadskajaggöranu) skrev 2018-07-19 20:55:15 följande:

Oj fel

Anonym (Vadskajaggöranu) skrev 2018-07-19 20:54:33 följande:

Aldrig, jag hoppas att detta är en engångs grej.

Att bli så frustrerad att man tar till fysiskt våld är en stark varningssignal. Det finns annat våld, psykiskt och ekonomiskt och sexuellt som oftast visar sig innan fysiskt våld. Det kan vara en engångsgrej men det kan också vara en upptrappning.
  • Anonym (Annie)

Hmm, svårt... med tanke på att du skriver att ni alltid grälat mycket och kombinerat med det som hänt; så säger jag nog lämna.

Sen är det ju svårt att säga när man inte var med. Håller med om att man aldrig ska acceptera våld, men jag har själv blivit "våldsam" vid ett tillfälle när jag var otroligt provocerad och kände mig trängd. Jag slängde en bunke med bulldeg i ansiktet på mitt ex... kanske låter komiskt men den vägde en del med bunke och allt. Blev såklart inga skador, men vi blev nog lika förvånade båda två. Ångrar jag det? Absolut! Man ska aldrig ta till våld... finns det någon risk att jag kommer börja misshandla min partner? Nope! Och min nuvarande man skulle aldrig tränga mig eller vara så elak som mitt ex, så jag har aldrig ens känt som att jag ens kommer i den frustrations/panikzonen.

Så en örfil är aldrig ok... Inget våld är det. Tror jag att det faktiskt kan vara en isolerad händelse? Absolut. Hur det är i ts fall har jag ingen aning om (det här ingen på forumet), det kan bara ts svara på som känner sin partner. Men en örfil behöver faktiskt inte innebära en framtid av misshandel, men kan nog vara det beroende på individen.

Svar på tråden Han gav mig en lavett