• Black Daisy

Sy överdrag till saccosäck?

Hejsan!

Ska göra i ordning lilla sonens rum och vill gärna använda mig av den äldre sonens saccosäckar. Men dessa säckar är gula och jag tycker inte att de passar till det övriga som jag tänkt mig. Så alltså, kan man sy ett eget överdrag till säcken tror ni? Jag är inte bra på att sy men min man är skaplig på det, he he. Måste bara övertyga honom om att det går! Funderar även på vilket slags tyg ska man använda?

Tacksam för allas svar!

• Svar på tråden Sy överdrag till saccosäck?
  • Vem där

Tänker du öppna säckarna och fylla över kulorna eller göra ett löst överdrag utanpå? Jag skulle fylla på kulor och jag lovar man blir galen, det var kulor över hela världen ända ner till Kairo tror jag dom for

Gör du ett löst överdrag behöver du kanske inte ha lika kraftigt tyg som som du skall göra ett helt nytt.

• Black Daisy

:D hahahaha!

Nä jag tänkte nog göra ett löst överdrag att trä över det gamla, eller jag och jag, tänkte tvinga min man till det menar jag ;)

• Vem där

Då kan du väl ha ett inte allt för tunt bomullstyg, eller något snyggt möbeltyg. Praktiskt att ha dragkedja så det går enkelt att ta av och tvätta.

• Black Daisy

Ja just det, det var smart tänkt.. Men undra hur det ska se ut då, alltså hur ska man sy det rent praktiskt.. två ovala sidor som man syr ihop eller? Usch vad dålig jag är på sånt här.

• Vem där

Kanske en mindre cirkel upptill och sen ett antal kilar som är bredare nedtill som fästes mot en större bottencirkel. Om man syr ihop bottencirkeln av två halvmånar så kan man fästa dragkedjan där.

Jag hittar inget mönster, men du kan väl mäta och se hur den säcken du har är gjord.

• Black Daisy

Ja, du är smart du

Ska genast gå och titta på säcken lite.

• florin

Jag har nyss sytt över drag till tre sackosäckar och de blev super bra Köpte burdas mönster på ohlssonstyger här i stan. Det spelar inte så stor rollom inte mönstret är exakt samma mått som den gammla säcken, det märks inte då man sitter i den På en av bilderna jag har så syns ena säcken, jätte snygg och mysig med fleecetyg med döskallemönster på

• Black Daisy

florin! Tack för ditt svar. Jag har varit bortrest ett tag och inte varit inloggad.. Tack så mycket för tipset, ska kolla upp det på en gång. Vilket fint rum du har gjort! Verkligen mysigt!

Svar på tråden Sy överdrag till saccosäck?