Tandsköterska - Känner mig så misslyckad!
Jag jobbar som tandsköterska sedan i höstas och jag känner mig så himla misslyckad! Dåligt betalt med tanke på hur kass arbetsmiljön är (har ofta ont i öronen och nacken efter en hel dag). Jag kommer alltid bara att vara en assistent till en tandläkare, aldrig betros med något större ansvar eller få fatta några beslut rörande patienter, aldrig ha något egentligt att säga till om, aldrig kunna klättra mer än genom att gå kortare interna utbildningar men vad gör det? Får ju inte mer ansvar eller betalt för det och patienterna kommer ändå att vända sig till tandläkaren för råd ändå. Mest autonoma jag erbjuds göra är att på egen hand besöka skolor och prata om vikten av att borsta tänderna.
Fick idag veta att jag kommer att få en nyexaminerad tandläkare som är flera år yngre än mig som ny kollega. En person med mindre erfarenhet ska nu bli min chef, tjäna betydligt mer och säga åt mig vad jag ska göra.
Ångrar så att jag valde att utbilda mig till tandsköterska. Fler tandsköterskor som känner som jag?