• Nineteennintyfive

HJÄLP!!

Har fått 2 missfall (MA) på rad och har nu precis plussat igen. Men jag går bara och väntar på att det ska ske igen. Vart vänder jag mig för att få hjälp med att behålla denna gången? Kvinnokliniken säger bara ?vi utreder inte förrän efter 3 missfall så det finns inget vi kan göra?. VAD GÖR JAG? Orkar inte med ett missfall till.

• Svar på tråden HJÄLP!!
  • JLES

Ett tips är att köpa Albyl Minor eller vad det heter på Apoteket och äta en kvarts sådan om dagen. :) Det har många gjort som inte blivit beviljade Trombyl (som annars brukar ges med fördel under grav, speciellt tidigt) som har gjort det och fått friska bebbar :)

• Nineteennintyfive

Jag har läst om det, men har sett så mycket olika. Endel säger att det också kan framkalla missfall. Och jag är lite rädd att trixa med olika hemmakurer. Men tack så mycket för tipset :)

• JLES
    Nineteennintyfive skrev 2018-07-20 11:58:01 följande:

Jag har läst om det, men har sett så mycket olika. Endel säger att det också kan framkalla missfall. Och jag är lite rädd att trixa med olika hemmakurer. Men tack så mycket för tipset :)

Nejnejjj! Det är sån liten dos. :) Både i Sverige, USA m.m används trombocythämmare på samma sätt och det blir mer och mer en rekommendation. Har själv ätit Trombyl hela graviditeten hitills. :) Men jag förstår att du känner dig osäker ändå såklart! Inga problem! /SSK
  • Sivs

Köp progester all kräm. Det kan hjälpa. Det ska börjas med en gång och avslutas i grav vecka 12. Gulkroppshormon är viktig för barnet i början.

• Nineteennintyfive
    Sivs skrev 2018-07-20 14:08:34 följande:

Köp progester all kräm. Det kan hjälpa. Det ska börjas med en gång och avslutas i grav vecka 12. Gulkroppshormon är viktig för barnet i början.

Det provade jag vid förra grav, hjälpte inte alla utan fördröjde bara mitt MF :(
  • Nineteennintyfive
    JLES skrev 2018-07-20 12:05:21 följande:

Nejnejjj! Det är sån liten dos. :) Både i Sverige, USA m.m används trombocythämmare på samma sätt och det blir mer och mer en rekommendation. Har själv ätit Trombyl hela graviditeten hitills. :) Men jag förstår att du känner dig osäker ändå såklart! Inga problem! /SSK

Kanske ska våga mig att prova på det ändå då! :)
  • JLES
    Nineteennintyfive skrev 2018-07-20 17:49:54 följande:

Kanske ska våga mig att prova på det ändå då! :)

Du kan ju googla om trombyl och typ ?baby aspirin? som det heter i USA. :) Det ska inte höja missfallsrisken! :D
Svar på tråden HJÄLP!!