• Anonym (Hjälp)

    Hjälp vi har olika syn på sex

    Jag och min man har egentligen inte ett fungerande sexliv men bägge vill att det ska bli bättre. Ibland kan det gå veckor mellan att vi har sex, mest för att vardagen kommer mellan, är för trötta och ju längre tiden går ju svårare blir det att ta upp det igen.

    Men sist vi diskuterade det satte vi nog fingret på varför vi inte klickar sexuellt.

    Han blir kåt av att ta på min kropp medans jag blir kåt av att få göra honom upphetsad.

    Problemet från min sida är att jag inte direkt känner att jag får ?vara med?, han tar i mig men inte med syfte att ge mig njutning utan för att kåta upp sig själv och jag kan inte släppa känslan av att känna mig lite utnyttjad.

    Sen när jag försöker förklara för honom vad jag tycker om blir han så fokuserad på ?att göra rätt? att det inte direkt blir så skönt.

    Han blir också ledsen på att jag inte blir lika kåt av att bara ta på honom och tycker att jag borde uppskatta mer att han tänder så mycket på min kropp.

    Jag har slutat mer eller mindre att ta intiativ, för börjar jag att försöka göra det skönt för honom så blir han ganska snabbt så kåt att han tar över.

    Något tips om hur vi kan ta oss ur denna sits?

  • Svar på tråden Hjälp vi har olika syn på sex
  • Anonym (Varannan damernas)

    Kan låta tråkigt men att på förhand bestämma vems typ av sex det är som gäller gör att bägge parter får sitt fast kanske vid olika tillfällen.

    Jag och min sambo har helt olika preferenser och njuter väl av den andres typ av sex, men har svårt att avsluta då. Min sambo är omskuren och kräver ganska mycket stimuli för att komma, är jag för vår funkar det dåligt och han behöver köra på ganska intensivt, under vilket jag har ganska svårt att komma. Förr var det oftare jag som backade undan och lät honom köra sitt race, det gav inte mig så mycket mer än tillfredsställelsen att ha fått honom att njuta. I förlängningen gjorde det att han mer sällan ville ha sex, för han var inte alls bekväm med att jag gjorde avkall på min njutning för hans skull. Numera så kör vi lite varannan gång honom, varannan gång mig.

    Mina gånger har vi långa förspel och mjukta intima samlag, hans gånger är mer pang på rödbetan så han hinner avsluta nästan innan jag är våt och riktigt kåt.

    Tråkigt att vi inte älskar samma saker men hellre en väl fungerande kompromiss än ett liv utan varandra.

    Jag vill poängtera att vi inte gör saker den andre direkt ogillar, men vi hjälper varandra på traven med val av ställningar, tempo, vinklar mm. Jag älskar till exempel att stuga kuk, min sambo tycker mest att det kittlas, men han väljer att njuta av närheten och av att se mig glad och ligger glatt där och tar emot. Jag får inte ut något alls av att rida rätt upp och ner i hög hastighet, något min sambo älskar, så jag tar mig ett träningspass för hans skull. Överlag har vi mycket bra sex, bara lite uppdelat.

    Kommunikation är nyckeln och ni måste bägge två vara beredda att ta för er och släppa efter. Framförallt vi kvinnor har nog lätt att lägga våra behov åt sidan och behöver träna på att får koll på vad vi gillar och genomföra det, eller prata med partnern om vad vi gillar istället för att bara förlita oss på tankeöverföring.

    Lycka till!

  • Anonym (...)

    Men om han tar på dig och blir upphetsad av det så har du ju gjort honom upphetsad dvs det du tänder på att göra. Eller?

  • Anonym (Varannan damernas)
    Anonym (...) skrev 2018-07-20 12:25:14 följande:

    Men om han tar på dig och blir upphetsad av det så har du ju gjort honom upphetsad dvs det du tänder på att göra. Eller?


    Jag tror att hon menar att hon hellre hade varit en aktiv del av hans upphetsning, att han hade blivit upphetsad av något hon gör snarare än av att hon bara finns tillgänglig. Jag hade ex där där jag kände så, om jag gjorde något annat än bara "låg där" verkade det störa honom snarare än hjälpa till. Han blev ren ut sagt avtönd om jag tog initiativ, visade att jag njöt mm. Det fu kade såklart inte i längden.
  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2018-07-20 12:25:14 följande:
    Men om han tar på dig och blir upphetsad av det så har du ju gjort honom upphetsad dvs det du tänder på att göra. Eller?
    Instämmer
  • Anonym (Lea)

    Jag känner igen det där TS!!

    Jag älskar att göra min man kåt och sedan tillfredställa honom, men bara för att jag suger av honom så betyder inte det att jag känner nått pirr där nere. Jag kanske blir omedvetet våt och redo liksom men känslan är inte med.

    Om han msserar mig eller om vi bara sitter o myser i soffan så måste han ofta resa sig för att han blir kåt. Sånt tänder mig! Ett sånt läge är perfekt för honom att fortsätta med mig. Och många ggr förstår han vinken och tillfredställer mig.

    Jag är nöjd med vårt sexliv men skulle gärna vilja ha det mer samspelt där båda njuter samtidigt. Alltså tillbaka till samma problem som dig ts. Känner du igen dig i det jag skriver?

  • Anonym (Hjälp)

    Tack för rådet, ska ta upp det med honom och se om det kan vara en väg framåt!


    Anonym (Varannan damernas) skrev 2018-07-20 12:18:19 följande:

    Kan låta tråkigt men att på förhand bestämma vems typ av sex det är som gäller gör att bägge parter får sitt fast kanske vid olika tillfällen.

    Jag och min sambo har helt olika preferenser och njuter väl av den andres typ av sex, men har svårt att avsluta då. Min sambo är omskuren och kräver ganska mycket stimuli för att komma, är jag för vår funkar det dåligt och han behöver köra på ganska intensivt, under vilket jag har ganska svårt att komma. Förr var det oftare jag som backade undan och lät honom köra sitt race, det gav inte mig så mycket mer än tillfredsställelsen att ha fått honom att njuta. I förlängningen gjorde det att han mer sällan ville ha sex, för han var inte alls bekväm med att jag gjorde avkall på min njutning för hans skull. Numera så kör vi lite varannan gång honom, varannan gång mig.

    Mina gånger har vi långa förspel och mjukta intima samlag, hans gånger är mer pang på rödbetan så han hinner avsluta nästan innan jag är våt och riktigt kåt.

    Tråkigt att vi inte älskar samma saker men hellre en väl fungerande kompromiss än ett liv utan varandra.

    Jag vill poängtera att vi inte gör saker den andre direkt ogillar, men vi hjälper varandra på traven med val av ställningar, tempo, vinklar mm. Jag älskar till exempel att stuga kuk, min sambo tycker mest att det kittlas, men han väljer att njuta av närheten och av att se mig glad och ligger glatt där och tar emot. Jag får inte ut något alls av att rida rätt upp och ner i hög hastighet, något min sambo älskar, så jag tar mig ett träningspass för hans skull. Överlag har vi mycket bra sex, bara lite uppdelat.

    Kommunikation är nyckeln och ni måste bägge två vara beredda att ta för er och släppa efter. Framförallt vi kvinnor har nog lätt att lägga våra behov åt sidan och behöver träna på att får koll på vad vi gillar och genomföra det, eller prata med partnern om vad vi gillar istället för att bara förlita oss på tankeöverföring.

    Lycka till!


  • Anonym (Hjälp)

    Ja det är precis det jag menar!


    Anonym (Varannan damernas) skrev 2018-07-20 12:36:27 följande:

    Jag tror att hon menar att hon hellre hade varit en aktiv del av hans upphetsning, att han hade blivit upphetsad av något hon gör snarare än av att hon bara finns tillgänglig. Jag hade ex där där jag kände så, om jag gjorde något annat än bara "låg där" verkade det störa honom snarare än hjälpa till. Han blev ren ut sagt avtönd om jag tog initiativ, visade att jag njöt mm. Det fu kade såklart inte i längden.


Svar på tråden Hjälp vi har olika syn på sex