• man i göteborg

Om du vill skaffa en kk men inte vågar!

Om du funderar på att skaffa en kk men du tvekar eller inte vågar ta steget riktigt... vad får dig att tveka? Vad skulle få dig att våga ta steget?

Skulle vara intressant att höra era tankar om detta!

• Svar på tråden Om du vill skaffa en kk men inte vågar!
  • Anonym (Fegisen)

Hur vet jag personen är snäll? De flesta verkar desperata att knulla på en gång innan man lärt känna varandra. Balansera det, hur görs det?

man i göteborg skrev 2018-07-21 00:27:54 följande:

Om du funderar på att skaffa en kk men du tvekar eller inte vågar ta steget riktigt... vad får dig att tveka? Vad skulle få dig att våga ta steget?

• Anonym (Fegisen)

Hur vet jag personen är snäll? De flesta verkar desperata att knulla på en gång innan man lärt känna varandra. Balansera det, hur görs det?

• Anonym (Cornelia)

Skaffa dig en kk om du vill knulla

• Anonym (Kvinna35)

De gånger jag tvekat har det varit för att jag är rädd för något. Vanligtvis är det för att jag inte vet något om personen och om man går hem till en person som det och det slutar dåligt får man ju lite titta sig själv i spegeln. 

Ett par gånger har det varit för att jag tyckt att personen är intressant. Om jag tycker att den andra är trevlig och rolig att vara tillsammans med finns det en risk att jag utvecklar känslor för den. Jag har förstås aldrig KKn som jag tycker är idioter men de får inte heller vara för nära vad jag skulle vilja ha i ett förhållande.

• Anonym (Pyret)

Rädd för att råka ut för en våldtäktsman.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Fegisen) skrev 2018-07-21 02:20:15 följande:

Av de tre manliga KK jag har idag så är två av dessa män, personer jag träffade genom att vi delar intresset för swingersliv och träffades några gånger på klubbar och privata fester innan vi tog steget att träffas privat. Den tredje manen är säljare så vi träffades många gånger på bjudluncher och liknande innan det blev som det blev på hans hotellrum i samband med en mässa. Han är också den KK jag träffat under längst tid. I snart 6 år har vi träffats. I övrigt så alltid kemiträff på neutral mark typ restaurang eller café och det minsta lilla tecken på att något är fel så drar man. Kontakt via anonyma mailadresser och oregistrerade kontantkortstelefoner innan man lärt känna varandra.
  • man i göteborg
    Anonym (Stina) skrev 2018-07-21 07:14:38 följande:

I övrigt så alltid kemiträff på neutral mark typ restaurang eller café och det minsta lilla tecken på att något är fel så drar man. Kontakt via anonyma mailadresser och oregistrerade kontantkortstelefoner innan man lärt känna varandra.

Detta är ett bra sätt att träffas på första gången för att bilda sig en uppfattning om en person! Bra att ha kontakt via anonyma mejladresser och via oreggade mobilnummer.
  • man i göteborg
    Anonym (Fegisen) skrev 2018-07-21 02:20:16 följande:

Många män är tyvärr det! Välj bort dem och ha tålamod om du söker via nätet! Chatta med dem till en början. Känns de bra så prata i telefon. Känns det bra träffas på neutral mark påen offentlig plats.

Det kanske tryggaste sättet är att bli kk med någon man redan känner eller vet är en person t ex via jobbet eller bekantskapskretsen.
  • Anonym (Midriti)

Jag känner mig mer uppgiven kring det hela, jag utgår från att ingen skulle vilja vara KK med mig, vilket också får mig att inte vilja/våga försöka.

• man i göteborg
    Anonym (Kvinna35) skrev 2018-07-21 06:18:27 följande:

De gånger jag tvekat har det varit för att jag är rädd för något. Vanligtvis är det för att jag inte vet något om personen och om man går hem till en person som det och det slutar dåligt får man ju lite titta sig själv i spegeln. 

Ett par gånger har det varit för att jag tyckt att personen är intressant. Om jag tycker att den andra är trevlig och rolig att vara tillsammans med finns det en risk att jag utvecklar känslor för den. Jag har förstås aldrig KKn som jag tycker är idioter men de får inte heller vara för nära vad jag skulle vilja ha i ett förhållande.

Det finns alltid en risk att man skulle kunna utveckla känslor för sin kk. Jag försöker ha en kk som jag normalt sätt inte skulle falla för att det tex finns en stor ålderskillnad, att man är olika personer men att man klickar bra ändå etc.

När man skaffar kk får man vara väldigt selektiv på vem man väljer så att det känns rätt! Ha tålamod!
Svar på tråden Om du vill skaffa en kk men inte vågar!