• Cronex

Hur bjuder jag ut en tjej jag redan frågat innan men där intresse fortfarande finns.

Hej!

Detta kommer kanske för vissa låta ganska sjukt, men för ca 5-6 månader sen så fick jag kontakt med en väldigt trevlig tjej via en dejtingsida. Vi har skickat sms med varandra mer eller mindre dagligen under denna tid. 

Ganska snart i konversationen vi hade så kände jag att jag ville träffa den här tjejen, vi hade väldigt mycket gemensamt, hon verkade vara en riktigt go tjej. Så jag bestämde mig för att bjuda ut henne på dejt, svaret var att hon verkligen skulle vilja men har inte den tiden just vid det tillfället vilket jag kan förstå då hon skulle flytta hemifrån och byta jobb och en massa sådant. 

Så vi pratade vidare och efter några månader så bjöd jag ut henne en gång till till en dejt och fick mer eller mindre samma svar, hon hade inte den tiden för att fokusera på det just då, men då kom det upp att hon ganska snart skulle gå på semester, och jag ställde frågan om man kanske skulle träffas på hennes semester i så fall, där svarade hon att hon gärna skulle träffa mig då och såg fram emot det. 

Så nu igår (Fredag 2018-07-20) började hon sin 2 veckors semester och det första jag tänkte på var att jag ville bjuda ut henne så klart och är ganska övertygad om att jag kommer bjuda ut henne senare ikväll (Lördag). Jag vill ju visa att jag verkligen vill detta och samtidigt få henne att känna likadant. 

Så nu kommer min fråga till er. Vad skriver/säger man till henne den tredje gången man frågar ut henne? vad för kul kan man hitta på för att skapa en intressant dejt? blir ju gärna lite stelt på restaurang. Alla förslag är bra förutom de dåliga :)
  • Svar på tråden Hur bjuder jag ut en tjej jag redan frågat innan men där intresse fortfarande finns.
  • Arcnice

Fråga om ni ska ta en promenad under hennes semester. Det tycker jag är en bra första dejt eftersom man kan prata med varandra men det känns inte lika jobbig om det blir tyst någon minut som det kan göra om man fikar eller är på restaurang.
    Känns det bra så kan man ju alltid ta en fika eller liknande efter promenaden.

• Anonym (mmm)

Spontant kan jag tycka att det vore på sin plats att hon tog kontakt och sa att "nu har jag semester, nu kan vi ses" eftersom du försökt 2 ggr. 

Men om det nu är din uppgift att ta initiativet igen (och att ni haft en bra dialog hela tiden) så skulle nog jag ta det från det lite hurtiga hållet "nej men nu är det väl dags att få till den där träffen, eller vad säger du? Passar lördag? "

Risken är att du får svaret att hon inte kan/orkar direkt när semestern startat, att hon behöver en helgen för att landa lite (sån är i alla fall jag), men då är det upp till henne att istället föreslå en annan dag. 

• Anonym (mmm)

Ju mer kan läser, vad du skrivit, desto mer får jag ändå vibbar att hon mest har dig för att prata med. Men detta tredje försök är väl så att säga upp till bevis. 

Hur nära varann bor ni? Tänkte eftersom du pratar om att bjuda ut henne samma dag som dejten i så fall är tänkt. 

• Pope Joan II

Jag hade inte frågat en tredje gång om jag varit i ditt ställe. Är hon intresserad och hennes tidigare anledningar till varför ni inte kunde ses nu fallit bort så torde väl hon invitera dig till en träff.

• Anonym (Gogirl)

Låt oss hoppas att hon är lika intresserad det finns ju olika orsaker till att man tackar nej det behöver inte vara att hon är ointressant det kan vara rädsla att släppa in någon ny, hon kan ha höga krav på sig själv så en dejt blir jättestort + hon kan ha haft mycket på jobbet som hon ville få klart lagom till semestern. Ge henne en chans nu när hon tackade ja!

Jag tycker du kan ha en liten picknickkorg med dig sen går ni en promenad, sätter er vid något fint ställe och äter lite aptitretare sen går ni tillbaka. Tycker du hon är attraktiv och vacker tycker jag du ska få det sagt när du tycker det passar, om hon gillar dig kommer hon inte haka upp sig på detaljer. Avsluta med att ge henne bollen "nu är det din tur att bjuda ut mig nästa gång " medvetengör henne att du är simpel du kräver inget glamouröst du är glad att bara kunna umgås.

Good luck! :)

• Cronex

Tack för alla bra svar, har lite att tänka igenom just nu, men det blir lite bära eller brista denna gång, jag orkar inte sitta och vänta en massa bara för att träffas. Tror inte att hon kommer ta initiativet att bjuda ut mig då hon är väldigt blyg, men man vet ju aldrig.

• Anonym (Gson)
    Cronex skrev 2018-07-21 12:00:17 följande:

Tack för alla bra svar, har lite att tänka igenom just nu, men det blir lite bära eller brista denna gång, jag orkar inte sitta och vänta en massa bara för att träffas. Tror inte att hon kommer ta initiativet att bjuda ut mig då hon är väldigt blyg, men man vet ju aldrig.

She is not that in to you... Och hon har förmodligen ingen aning om hur hon ska säga nej.
  • Anonym (Tell)
    Cronex skrev 2018-07-21 12:00:17 följande:

Berätta! Hur har det gått?
  • Cronex

Just nu vet jag inte helt hur det har gått, jag frågade henne och hon sa vilka dagar som kan passa henne och jag kom med ett förslag om nu på torsdag, hennes svar "kanske det :)" så vet inte om det är ett ja eller bara kanske om hon könner för det. Kommer släppa det hela om det inte blir att träffas på dessa två veckor hon har semester.

Svar på tråden Hur bjuder jag ut en tjej jag redan frågat innan men där intresse fortfarande finns.