• JozephineEriksson

Aj min mage. Katarr?

Å jag har såå ont i magen! Ingen halsbränna, det är lite konstigt. Jag kan inte sova. Man börjar ju undra..
    Jag har haft problem med halsbränna/illamående ett tag nu. Men jag har ingen halsbränna nu. Bara så ont, magknip så jag tappar andan i några sekunder. Inte heller magsjuka tror jag det är. Gallan?Katarr?
    Jag var ju dum som åt en pizza, men det har jag gjort förr också.. Och jag åt pizzan på eftermiddagen.
    Testade med lite varm oboy, men nix. Inte novalucol heller =(
    Tog en järntablett för två dagar sen. Niferex, men tycker inte det kan vara det heller?
    Hård i magen, men jag är ju jämt konstig i magen.

• Svar på tråden Aj min mage. Katarr?
  • Våra Liv

är du gravid? jag hade samma under min grav

• JozephineEriksson

japp. jag är i vecka 33+5...
    åt du niferex? det gör ju skitont i magen ju. undra vad det är? varför?

• Våra Liv

jag åt 3-4 niferex om dagen
    halsbränna är jättevanligt det som funkade för mig var bara gaviscon i tuggtabletter.
    illamående kan man få i slutet av grav med
    det lan vara magkatarr då får du se på vad du äter i största almänhet, inte för mycket godis, nyttig mat inte starkt kryddat, inte för mycket stekt mat. ch ta ex 1-2 gaviscon morgon o kväll dom tabletterna är ävern för katarr. dom flesta halsbrännetabltterna är det men det är ju olika för olika pertsoner vad som funkar,
    mycket vatten med.
    det onda sitter i magsäcken då? så det inte är bebben som gör att du har ont

• DRÖMMIS

Måste tillägga att jag har magkatarr sen 11 år sedan. Fick det när jag bara var 16 år. Jag känner av det nästan varje dag. Maten är helt anpassad efter det. Ingen bränd mat, för fet eller för stark. Ibland kan jag äta pizza men bara om magen har varit lugn ett tag. Har ofta magknip, sura uppstötningar o spyr ibland då magen har tagit mycket stryk. Jag har ätit allt från pepcid, novalikol, gaviscon till losec mm.Har provat så många olika preparat att jag konstaterat att inget hjälper mot svårartad magkatarr. Så efter många års knapprande så bestämde jag mig att lägga alla tabletter år sidan o vara mera försiktig med det jag stoppar i mig. Magen mådde bättre efter pillerstoppet men jag kommer ju aldrig bli bra ifrån det. Stress påverkar jätte mycket, svårt att undvika då vi börjar bli en stor familj med olika aktiviteter o skolor åt höger o vänster.

Inte så mycket tröst men magkatarr e inte kul om du nu fått det. Tänk på vad du äter o försök att inte stressa för mycket.

Kram

Svar på tråden Aj min mage. Katarr?