Cancerhelvete!
Är det någon här som har erfarenhet av Matstrupscancer ? Har en mamma som kom in till akuten med magsmärtor efter flera månaders utredning på VC, alla prover bra, lungröntgen bra ( då hon haft hosta en tid ). På akuten gjorde man en CT-buk hittade ingenting! Hon blev hemskickad, därefter fick hon åka tillbaka eftersom hon inte kunde äta, en gastroskopi gjordes och dagen efter meddelades -Du har en tumör i matstrupen det är cancer....Nu vet vi inte så mycket mer, men dom har tagit prover från stället och vad det lider ska en större röntgen på samtliga organ göras. Läser man på om matsrupscancer så är det utom räckhåll en ingen positiv prognos. Typ 30% överlever uti fall det går att operera!
Min mamma är inte ens 60 år, så jävla orättvist. Jag ställer mig ändå frågande till att dom väljer att meddela du har cancer utan att fått biopsi svaren?
Kan man se så tydligt genom undersökning om det är cancer, och varför syntes det inte på CT buk eller CT lungor ???
Jag gråter, jag försöker ta varje dag med att tänka positivt men det går liksom inte.
Är det någon som vet något om ovanstående form av cancer ?