• Millie82

Otrohet

Min största mardröm har blivit verklighet!

För 3,5 vecka sedan blev vi föräldrar till en underbar tjej. Förra veckan kom jag på min sambo att ha varit otrogen. Jag såg bilder då han bokat hotellrum när han ligger naken i en säng och har erektion. Vi tänder på olika saker och har svårt att komma till vilket jag tagit upp flertalet gånger. Vi har gemensamt boende med fast ränta. Han har sagt att han vägrar sälja lägenheten sålänge marknaden ser ut som den gör. Vet ibte vad jag ska göra eller hur jag ska konfrontera honom?! Hjälp!!! Han har märkt att jag blivit kall och inte verkar glad.

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (eee)

Bara säg att du vet (hoppas du sparat bevisen för annars lär han sopa undan dem), hur han nu förstört precis allt och att det är slut! Informera gärna hans släkt också så de vet att det inte är du som fått nån slags förlossningsknäpp utan att det faktiskt är han som gått över gränsen. Att boka hotellrum på det där viset är inte alla som är kapabla till så man undrar vad han gjort mer, innan det gick så långt. 

Han kan väl inte precis vägra sälja om ni behöver sälja för att ni separerar. 

• Millie82

Kan jag tog bilder så bevis finns. Känner mig hjälplös! Det var inte såhär jag ville att min dotters första tid skulle bli.

• Anonym (o)

Kontakta en jurist vad gäller bostaden.
    Äger ni den gemensamt måste den säljas eller han ge dig halva värdet. Han kan inte så att säga kidnappa lägenheten. Oavsett vad han vill har du rätt till hälften.

• Anonym (Offret)

Jag äger den till 75% och han 25%

• Anonym (o)
    Anonym (Offret) skrev 2018-07-21 17:17:45 följande:

Jag äger den till 75% och han 25%

ok, ännu bättre för dig alltså.
  • Anonym (Styrkekramar)
    Millie82 skrev 2018-07-21 16:09:20 följande:

Min största mardröm har blivit verklighet!

För 3,5 vecka sedan blev vi föräldrar till en underbar tjej. Förra veckan kom jag på min sambo att ha varit otrogen. Jag såg bilder då han bokat hotellrum när han ligger naken i en säng och har erektion. Vi tänder på olika saker och har svårt att komma till vilket jag tagit upp flertalet gånger. Vi har gemensamt boende med fast ränta. Han har sagt att han vägrar sälja lägenheten sålänge marknaden ser ut som den gör. Vet ibte vad jag ska göra eller hur jag ska konfrontera honom?! Hjälp!!! Han har märkt att jag blivit kall och inte verkar glad.

Alltså jag kan seriöst int se mig in i din situation .. Jag sitter med en pojke på 8dagar själv o kommit på ganska nyligen att min sambo tittar på ganska mycket porr men int velat ligga med mig, tankarna snurrar att han kommer byta ut mig snart eller byta bilder med andra. Men att din sambo har bokat hotell o grejer är off topic! Ta upp det med honom, har du kvar bevisen? Tog du kort på det? Och säg åt honom, prata... Annars löser ni inget. Du kommer bara må sämre. Massa styrke kramar mvh MS
  • Lasse 781

Lite konstig beskrivning "bokat hotellrum när han ligger naken i en säng och har erektion." 
    Har du bildbevis på att han har legat med nån på sitt hotellrum? Han kanske 'bara' onanerade? KabelTV på rummet med porrkanaler etc?
    Och så detta med att Ni tänder på olika saker i samlivet: Betyder det att Ert sexliv har varit (fortfarande är?) problematiskt?
    Tycker det är svårt att få någon riktig bild av hur hela den här situationen har uppkommit. Inga varningssignaler innan? Har Ni ex.vis varit ett 'lyckligt' par hela vägen?
    Vänligen

• Lasse 781

Lite konstig beskrivning "bokat hotellrum när han ligger naken i en säng och har erektion." 
    Har du bildbevis på att han har legat med nån på sitt hotellrum? Han kanske 'bara' onanerade? KabelTV på rummet med porrkanaler etc?
    Och så detta med att Ni tänder på olika saker i samlivet: Betyder det att Ert sexliv har varit (fortfarande är?) problematiskt?
    Tycker det är svårt att få någon riktig bild av hur hela den här situationen har uppkommit. Inga varningssignaler innan? Har Ni ex.vis varit ett 'lyckligt' par hela vägen?
    Vänligen

• Lasse 781

Vänligen

• Lasse 781

Tyvärr, mitt inlägg 'låste' sig. Vet ej varför: 

• Anonym (Vad fan?)

Ni födde barn för 3 veckor respektive 8 dagar sedan. Så skit i vad gubben gjort just nu, det är alldeles för känsligt och skört just nu. Att hantera en nyfödd bebis och drama på samma gång är för mycket.

Är personen bra som pappa och stöd för dig som mamma? Låt han vara det då, du och bebisen behöver det. Jag säger inte att ni skall förlåta eller förtränga era mäns otroheter men ni har en bebis ihop och du behöver honom just nu, oavsett om han vart otrogen eller ej. Så glöm inte, men skjut upp att hantera det.

När du landat i din föräldraroll, och har landat ordentligt i den, då kan du dumpa den otrogna kraken, det är helt rätt. Men han har vänstrat mot dig, det ger dig och er bebis rätten att behålla honom som stöd nu.

Jag fattar att ni sitter i en jävla obekväm sits, men från er position sett är det bra att vänta med att åtgärda relationen just nu. Skjut upp det.

• Anonym (Styrkekramar)
    Anonym (Vad fan?) skrev 2018-07-22 10:24:27 följande:

Ni födde barn för 3 veckor respektive 8 dagar sedan. Så skit i vad gubben gjort just nu, det är alldeles för känsligt och skört just nu. Att hantera en nyfödd bebis och drama på samma gång är för mycket.

Är personen bra som pappa och stöd för dig som mamma? Låt han vara det då, du och bebisen behöver det. Jag säger inte att ni skall förlåta eller förtränga era mäns otroheter men ni har en bebis ihop och du behöver honom just nu, oavsett om han vart otrogen eller ej. Så glöm inte, men skjut upp att hantera det.

När du landat i din föräldraroll, och har landat ordentligt i den, då kan du dumpa den otrogna kraken, det är helt rätt. Men han har vänstrat mot dig, det ger dig och er bebis rätten att behålla honom som stöd nu.

Jag fattar att ni sitter i en jävla obekväm sits, men från er position sett är det bra att vänta med att åtgärda relationen just nu. Skjut upp det.

Håller med! Bra tips!!!
Svar på tråden Otrohet