• Baraomduväntar

    Bra resväska?

    Ska ut och resa i Asien i vinter och kan inte bestämma mig om jag ska packa i en större ryggsäck eller koffert-liknande resväska. Finns det någon bra variant mittemellan? Om inte, vilken föredrar ni?

    Resan gäller både varma och lite kallare länder i Asien, resläng en dryg månad.

  • Svar på tråden Bra resväska?
  • orange29

    Ska du du göra backpacking eller resa mer "lyxigt"? För om du ska göra backpacking med mycket resande till många olika platser kan ju en stor och praktisk ryggsäck vara mer underlättande eftersom du kanske kommer gå runt på mycket platser där en resväska med hjul inte skulle fungera (lerig mark, trånga utrymmen med mycket folk osv). Är det en mer lyx resa eller inte så mycket vandrande till nya platser hela tiden är ju resväska mycket trevligare att resa med. Både packningsmässigt och sedan när man drar väskan. 

  • Gryntroll

    Min Haglöfs ryggsäck (många år på nacken, men finns kanske liknande) kan öppnas med en stor lucka mitt på "fronten", paralella dragkedjor längst med nästan hela ryggsäckens längd. Det tycker jag har underlättat enormt. Ger överblick på innehållet line en resväska men ryggsäckens övriga fördelar.

  • Baraomduväntar
    orange29 skrev 2018-07-22 22:12:55 följande:

    Ska du du göra backpacking eller resa mer "lyxigt"? För om du ska göra backpacking med mycket resande till många olika platser kan ju en stor och praktisk ryggsäck vara mer underlättande eftersom du kanske kommer gå runt på mycket platser där en resväska med hjul inte skulle fungera (lerig mark, trånga utrymmen med mycket folk osv). Är det en mer lyx resa eller inte så mycket vandrande till nya platser hela tiden är ju resväska mycket trevligare att resa med. Både packningsmässigt och sedan när man drar väskan. 


    Ja, saken är den att det blir nog lite av båda. Kan man kanske packa en mindre väska i den större väskan? T.ex en ryggsäck för dagsutflykter medans man lämnar den stora väskan på hotellet.
  • orange29
    Baraomduväntar skrev 2018-08-02 12:02:07 följande:

    Ja, saken är den att det blir nog lite av båda. Kan man kanske packa en mindre väska i den större väskan? T.ex en ryggsäck för dagsutflykter medans man lämnar den stora väskan på hotellet.


    Ja det kan du alltid göra, det kan ju vara skönt att slippa bära runt på en super stor väska hela tiden och istället ha en mindre väska för utflykter osv!
Svar på tråden Bra resväska?