• Anonym (Fuktfittan)

    Ständigt fuktig fitta

    Hej!

    Jag har så.stora problem med att det ständigt kliar och svider på fittan. Det är vid slidöppningen och på de inre blygdläpparna samt upp mot klitoris. Vill typ klia sönder hela mig.

    Efter sex är jag sjukt svullen och öm. Ibland får jag öppet sår.

    Könssjukdomar- Nej jag har testat mig.

    Svamp - provat alla receptfria läkemedel

    Bakteriell vaginos - kan va, men svårt att få läkartid nu. Först i september har de tid för mig.

    Skitjobbigt är det. Är rädd för att detta kommer från att jag svettas mycket i ljumskarna. Jag jobbar dessutom på gym så jag är ständigt i den typen av miljö. Blandar tajta byxor och lösa och bomullstrosor. Sover naken...

    Har mycket sex dock. Men med samma man.

    Tips på vafan man kan göra??

  • Svar på tråden Ständigt fuktig fitta
  • Anonym (Fuktfittan)
    Mr K69 skrev 2018-07-23 17:43:47 följande:

    Kör ni med kondom så kanske du är allergisk mot latex?


    Om det vore så enkelt!! Nej vi kör inte med kondom, vi är båda testade och seriösa med varann så vi kör utan sånt!
  • Pierott

    Det låter ju helt klart som svamp, drogs själv med det länge. Ibland har man haft det så länge att man behöver medicin för o bli av med det då vagitorier och kräm inte hjälper.

    Men fram tills du får träffa gyn rekommenderar jag ENDAST sex med nytvättade kön hos båda! Det samlas både smuts och annat mumsigt både hos kvinnor och män under dagarna som kan bidra till att reta infektionen ännu mer.

  • Anonym (Celine)

    Om du rakar dig så hjälper det kanske att sluta med det. Och förstås bara tvätta med vatten.

  • Anonym (Fuktfittan)
    Anonym (Celine) skrev 2018-07-23 19:44:19 följande:

    Om du rakar dig så hjälper det kanske att sluta med det. Och förstås bara tvätta med vatten.


    Ååh nej det kliar desto mer med hår... försökte det ett bra tag men det var det värsta jag vart med om!!

    Tvättar mig med olja.
    Pierott skrev 2018-07-23 18:47:52 följande:

    Det låter ju helt klart som svamp, drogs själv med det länge. Ibland har man haft det så länge att man behöver medicin för o bli av med det då vagitorier och kräm inte hjälper.

    Men fram tills du får träffa gyn rekommenderar jag ENDAST sex med nytvättade kön hos båda! Det samlas både smuts och annat mumsigt både hos kvinnor och män under dagarna som kan bidra till att reta infektionen ännu mer.


    Aah okey. Får försöka få tid hos dem då!
  • Corneliass

    Håller med ovanstående. Sådär var det exakt för mig när jag hade svamp. Ibland behövs det starkare mediciner på recept för att behandla svampen så du kan inte helt utesluta det. 


    Gravid med första barnet
Svar på tråden Ständigt fuktig fitta