• Isas

Barnvänliga matställen i Stockholm?

Hej Alla glada Stockholms mammor.

Var lönar det sig att äta när vi kommer till Stockholm på besök.

Vill gäna ha tips var man lätt kan ha med sin lilla 2 åring både för lunch och middag I Centrum, Gamla stan, Södermalm.

/Isa

• Svar på tråden Barnvänliga matställen i Stockholm?
  • Katharina

Det finns vöäl inga direkta barnvänliga restauranger, men Åhlens city är ju stort och har en familjehörna för barn med spring i benen.

Kulturhusets restauranger är stora och de har en avdelning lite högre upp som kallas rum för barn. Där kan man leka efter maten

På stadsbiblioteket vid odenplan finns ett rätt barnvänligt fik.

• h04

Debenhams på Drottninggatan har en väldigt barnvänlig restaurang med många barnstolar

• Maverich

Jag rekommenderar Seyhmus vid hornstull, en vegetarisk bufférestaurang med jättetrevlig personal och kanonbra mat.

Vi brukar äta där med vår ettåring, värt att besöka!

• MessyTessy

Kulturhuset har otroligt rymliga restauranger. Sen finns det ju ett ställe där som heter rum för barn, det är Alfons Åberg utställning där just nu som är värd att se.

Balux på Södermannag på söder är trevligt och rymligt, det är ett cafe men har goda sallader och mackor och är toppen till lunch.
    Öst100 är också rymligt och har god mat. I Sjöstaden finns jimmys marina, supergod mat både till middag och lunch.

Rabarber är också trevligt, där har de ett skåp med en massa leksaker i och ett otroligt överseende med barn.

Jag tolkar det som när du vill ha tips på barnvänligt så menar du att det ska vara någorlunda rymligt och att man ska känna sig bekväm med barn.
    Rätta mig om jag har fel så kan jag klämma fram med mer förslag

• Isas

Hej och tack för tipsen!

Jag var som vanligt ute i sista minuten. Men nu har vi varit i stockholm och resturangguiden hjälpte oss. Sen hade vi tur och blev hembjudna på middag oxå.
    Men vi åt b.la på kulturhuset, NK.

Och på junibacken!!! oj vad min dotter gillade det. Vi också

• jesslin

Aha, tur du fick tips som var bra. Alltid skönt att bli hembjuden på mat med.

Svar på tråden Barnvänliga matställen i Stockholm?