Rosa blommande häck/buskar?
Är jättedålig på växter men ska plantera en häck kring mitt hus. Jag vill ha rosa blommor som blommar över hela sommaren. Gärna minst 80 cm hög, gärna upp till 2 m. Vad rekommenderar ni? Tack på förhand!
Är jättedålig på växter men ska plantera en häck kring mitt hus. Jag vill ha rosa blommor som blommar över hela sommaren. Gärna minst 80 cm hög, gärna upp till 2 m. Vad rekommenderar ni? Tack på förhand!
Ingen?
Det finns inte.. kanske därför ingen svarar.. nästan alla blommor blommar ett par veckor högst, inte hela sommaren, undantag för nån saint paulia eller orkidé (pelargoner) men det kan du inte göra en 80 cm- 2 meter hög häck av... skulle dessutom dö utomhus :/ sorry..
praktspirea har rosa/vita blommor, kan nog ej bli 80cm-20 meter dock..
Syren blommar (rosa, lila, vita eller blå) men blommar bara ett par veckor på våren och det skulle bli en ganska bred häck i så fall.
Om du vill ha 2 meter (eller högre) så buxbom eller cypress, de blommar ej men de är gröna året om.
Någon som har tips på buskar med lång blommingtid och med rosa blommor, behöver inte vara en hel häck.
Alltså..... om jag var du så skulle jag nog hellre satsa på olika buskar med olika blommningstid och sätta jämt. Men du ska nog inte fråga efter det på familjeliv, utan snarare på typ...personalen på plantagen.