• Anonym (Ts)

Har fått ”skäll” av svärmor

Hej! Är förvirrad, irriterad och arg! Ber om ursäkt om mitt inlägg är rörigt!!

Lever med en man som har en tonåring sen innan. Tonåringen lever hos mamman och är helger och lov hos oss. Senaste tiden mindre eftersom barnet får välja att vara med kompisar än att komma till sin pappa. Helt oacceptabelt enligt mig men vill inte lägga mig i uppfostringen av deras barn.

Vi har en 2 åring ihop.

I helgen åkte jag, mitt barn, mina syskon och deras ungar iväg till ett vattenlekland.

Min sambos mamma har sagt åt mig att jag skulle tänkt på bonusbarnet också och att det var dåligt att jag inte tog med hen också.

Tydligen ville bonusbarnet ville också komma iväg..

Jag känner bara att ibland får man för mycket ansvar som bonusmamma som man egentligen inte ska behöva få. Det är orättvist!

Min sambo låg hemma och vilade sig. Det är ingen som varit på honom för att han inte umgicks med sin tonåring!

Är detta okej ?!

Hur skulle ni reagera? Är så ledsen.. ingen säger positiva saker när man gör saker för bonusbarnet, det ska bara klagas när man INTE gör!

• Svar på tråden Har fått ”skäll” av svärmor
  • Anonym (....)

Frågade du bonusbarnet om h*n ville bli med?

• Anonym (Sienna)

Svärmor får i detta fall vara sur på sin son,att han inte fixade detta så bonus kunde följa med .Ta det inte personligt.

• Anonym (M)

Tycker inte du gjort nåt fel!

• Anonym (g)

Din svärmor har totalfel!  Hon är ju helt gränslös om hon tror att hon ska skälla på dig. Uselt gjort!
    Jag tycker att om hon skäller på dig så får din man stå för den huvudsakliga kontakten med henne. Inte konstigare än att du sköter den huvudsakliga kontakten med dina föräldrar. Det finns ingen anledning att du ska vara svärmors spypåse. Blocka hennes nummer på din mobil. Vill hon någonting får hon kontakta sin son. Din mamma ringer väl inte din sambo när hon vill något?
    Avsäg dg uppgiften som familjens sambandscentral.

• Anonym (Ts)
    Anonym (....) skrev 2018-07-23 21:43:54 följande:

Frågade du bonusbarnet om h*n ville bli med?

Nej det gjorde jag inte! Varför skulle jag göra det?

Jag åkte med mina syskon och deras barn som är lika gamla som mitt barn.

Bonusbarnet är 14 år.
  • taquine
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-23 21:47:48 följande:

Bonusbarnet är 14 år.
    Men en 14-åring är ju som gott som självgående...Inte precis du skulle behöva hålla h*n i handen.
    Men tycker inte heller du behövt fråga eller svärmor skulle lägga sig i.

Om bonus ringt och frågat dig om h*n fick följa med, vad hade du sagt då?
    Goodness me
  • Anonym (Pia)

Ta upp det med din man. Det är HAN som i så fall ska kritiseras, precis som du skriver.

• Anonym (Ts)
    taquine skrev 2018-07-23 21:53:50 följande:

Men en 14-åring är ju som gott som självgående...Inte precis du skulle behöva hålla h*n i handen.

Men tycker inte heller du behövt fråga eller svärmor skulle lägga sig i.

Om bonus ringt och frågat dig om h*n fick följa med, vad hade du sagt då?

Jag vet inte just nu vad jag hade svarat... bonusbarnet visste inte om att vi skulle åka!

Jag åkte med mina syskon och syskonbarn. Vi träffas två gånger om året. Jag vill kunna umgås själv med de utan att behöva dra med mig bonusbarnet överallt.

Om detta hade gällt en bonuspappa hade ingen ställt krav eller kritiserats men bonusmammor får ta så jäkla mycket skit!
  • Anonym (....)
    Anonym (Ts) skrev 2018-07-23 21:47:48 följande:

Bonusbarnet är 14 år.

H*n tillhör familjen och i min värld så är det normalt att de i familjen blir tillfrågade. Även större barn.
  • Anonym (Biobonus)

Om bonus var hemma hos er vid tillfället anser jag att det var fel gjort av dig. Var barnet hos mamman var det okej.

Jag brukar ibland ta med min bonus, men endast när denne är hos sin far (vi bor inte tsm längre men jag har känt mitt bonusbarn sedan h.n var 4, är idag 16 och vi umgås ff) men inte om barnet är hos sin mamma. När jag och exet bodde ihop blev bonus alltid tillfrågad om h.n var hos oss. Större resor/utflykter planerades in under våra veckor så bonus kunde följa med.

Jag tycker att din man eller svärmor kan åka iväg med bonusbarnet om de ser det som en viktig grej. Vore jag du och bonus suttit hemma hela sommaren skulle jag lämna den lilla hos pappa eller farmor och åka iväg ensam med bonus. Men det är ju jag det..

Svar på tråden Har fått ”skäll” av svärmor