Sambo missbrukar kokain
Har vetat ett tag att min sambo har missbrukar kokaln i några år för att orka jobba. Nu tar han det regelbundet och har själv börjat inse att det inte håller att fortsätta leva såhär. Han lägger ca 15.000kr i månaden på sitt missbruk.. såklart leder det till svår ångest för honom och dåligt samvete. Vi har bestämt tillsammans att han ska trappa ner genom att ge mig en del av sina pengar han använder till drogerna så han kan köpa en mindre mängd och ?klara sig på de? och sen sakta men säkert trappa ner ännu mer. Att skicka honom på rehab finns inte då vi kommer gå i ekonomisk konkurs om han inte kan jobba. Nån som har tips på hur vi ska gå tillväga och finns det nån som är i samma sits som mig? Hur ska jag bete mig när hans avtändning kommer krypandes? Finns många trådar om missbruk men inte om anhöriga till missbruk.
Kan säga att han tar såna ?små? doser så jag kan verkligen inte se eller märka när han tagit nått. Så hittills har vårt liv funkat ändå. Men vill ha familj och en normal framtid och då måste han bli drogfri.. är förvirrad