• Tomat22

Kan man lita på gravidkollens tester?

Hej!

Jag har oregelbunden mens, så vet inte när BIM är men min sista mens första dag var den 26maj. Jag har tagit graviditetstester ifrån gravidkollen som gav svagt streck, hade väl 15 st dom visa lika. Men jag fick aldrig någon stegring vilket fick mig att bli osäker, köpte då cb digital som gav "inte gravid" så kontaktade gravidkollen som envisades om att man inte kan få streck på deras test om inte hcg i urinen. Men fick ändå en 4 Tester test tidigt ifrån dem som plåster på såren. Har nu tagit dem 4 i 4 dagar och alla har visat ett streck som är tydligt om man säger, man kan se dem med en armlängds avstånd ifrån. Maila bilderna till gravidkollen som enbart säger att dem inte ser något streck överhuvudtaget och att testet då är negativt. Eftersom jag inte fått någon stegring på dem heller så borde det ju vara spökstreck men jag tycker dem är för tidiga för att vara det, så lite hopp finns ju ändå kvar. Har testat negativt med testlagret.

Oj vilket långt inlägg, men det jag undrar är om man kan lita på gravidkollens tester? Lägger upp lite bilder på mina tester i hopp om att någon fått liknande.

• Svar på tråden Kan man lita på gravidkollens tester?
  • GAndrea

Jag testaste med dem och var gravid.

Tyvärr tycker jag att dina test ser toknegativa ut :(

• Tomat22
    GAndrea skrev 2018-07-24 09:15:10 följande:

Jag testaste med dem och var gravid.

Tyvärr tycker jag att dina test ser toknegativa ut :(

Okej, men då är det nog spökstreck jag fått på mina. På min mobil så ser man strecken och dem uppkom efter 1 minut. Men är inställd på att det är negativt :( men eftersom sambon ser strecket så känner jag att det finns lite hopp.
  • Lindsey77

Jag ser strecken på dina bilder. Jag har stor erfarenhet av graviditetskollens tester, har använt massor.

Jag är 100% säker på att de ger utslag på LH hormon. Billiga tester kan göra det. Tror jag har läst det på Testlagrets sida.

Ibland när jag testat på eftermiddagen har jag fått svagt streck (då jag har ganska högt LH ibland). Har dessutom fått streck under ägglossning då LH är som högst. Har otroligt oregelbunden cykel, och när jag testat helt fel i cykeln, under ÄL har jag fått streck.

Använder jag dem vid rätt tidpunkt runt BIM, på morgonen har de alltid visat rätt. Supersvagt (som på din bild) har jag varit gravid. Annars har de varit helt blanka. Så de gäller att vara på rätt plats i cykeln, samt att de är mer osäkra på em då LH är högre. I alla fall för mig.

Det kommer ofta upp ett streck efter 1 min, när färgen går igenom. Man ska läsa av efter ett par minuter.

När under dagen har du testat?

• Lindsey77

Läste ditt inlägg för snabbt, har tyvärr ingen erfarenhet av testa tidigt tester...

• Tomat22
    Lindsey77 skrev 2018-07-24 11:22:02 följande:

Läste ditt inlägg för snabbt, har tyvärr ingen erfarenhet av testa tidigt tester...

Jaha okej, jag har testat supersvagt på deras vanliga tester också men dessa streck var mycket tydligare, men ingen stegring. Sedan har jag fått svagt positivt på cb early men dem tror jag inte ett dugg på. Fick även en mycket mycket svagt på cb vanliga plus stav. Men har hört så dåligt om dem också så litar inte på det heller. Även testlagret kan man ana något. Jag har egentligen inte fått något helt blankt utan ens någon tillstymmelse till streck. Och detta har hållt på så länge. Och ingen mens i sikte. Barnmorskan tycker jag ska lita på det jag fått, men tänk när jag kommer dit första gången o det inte är något, har även UL inbokat snart :(
  • Tomat22
    Tomat22 skrev 2018-07-24 11:49:02 följande:

Jaha okej, jag har testat supersvagt på deras vanliga tester också men dessa streck var mycket tydligare, men ingen stegring. Sedan har jag fått svagt positivt på cb early men dem tror jag inte ett dugg på. Fick även en mycket mycket svagt på cb vanliga plus stav. Men har hört så dåligt om dem också så litar inte på det heller. Även testlagret kan man ana något. Jag har egentligen inte fått något helt blankt utan ens någon tillstymmelse till streck. Och detta har hållt på så länge. Och ingen mens i sikte. Barnmorskan tycker jag ska lita på det jag fått, men tänk när jag kommer dit första gången o det inte är något, har även UL inbokat snart :(

Mina tester är tagna på morgon urin. Strecken syns fortfarande på testen. Bilderna är tagna efter ca 5 min.
  • Lindsey77

Du kan mycket väl vara gravid trots svaga streck. Jag hade svaga streck i 1,5 vecka, dock utvecklades inte graviditeten och jag fick missfall. Fick dock positivt på digitalt, men alla streck var supersvaga.

Hcg borde ju öka varannan eller var tredje dag.

• Tomat22
    Lindsey77 skrev 2018-07-24 14:43:02 följande:

Du kan mycket väl vara gravid trots svaga streck. Jag hade svaga streck i 1,5 vecka, dock utvecklades inte graviditeten och jag fick missfall. Fick dock positivt på digitalt, men alla streck var supersvaga.

Hcg borde ju öka varannan eller var tredje dag.

Okej, fick du svaga streck på testa tidigt tester eller vanliga? Det är det jag är rädd för, att jag kanske är gravid men att det inte utvecklas som det ska
  • Lindsey77

Fick svaga streck på både testa tidigt och vanliga gravtester. De blev aldrig starkare.

De graviditeter där det gått bra var strecken svaga första veckan, (starkare än dina) men fullt synbara. Efter en vecka var strecket lika starkt som kontrollstrecket.

Men hoppet är ju inte ute så länge du inte blöder...

• Tomat22
    Lindsey77 skrev 2018-07-24 18:31:00 följande:

Fick svaga streck på både testa tidigt och vanliga gravtester. De blev aldrig starkare.

De graviditeter där det gått bra var strecken svaga första veckan, (starkare än dina) men fullt synbara. Efter en vecka var strecket lika starkt som kontrollstrecket.

Men hoppet är ju inte ute så länge du inte blöder...

Jo precis, visst är det så. Men vågar liksom inte lita på dem där testen för fem öre. Men har tid hos bm 20 augusti så får väl vänta o se vad hon säger. Enligt gravidkollen så ser dem inte något streck överhuvudtaget, vilket gör att jag börjar tvivla. Hade dem inte sagt så så hade jag tagit dessa test som positivt.
  • Summerchild

Jag har haft så där svaga streck men missfall då ibland kom blödningen nån dag sen och ibland hela 18 dagar. Varit tidigt gravid många gånger. Saknas hormon vid fel kost och övervikt för att den ska vilja sitta kvar. Jag har 4 underbara barn å mina graviditeter kretsade runt lchf så rekomenderar att prova det. Nu när jag inte vill ha flera barn så bryr jag mig inte om diet. :) missfalls blodet är väldigt rött som näsblod efter nån dag. Och börjar som lite rosa.

• Tomat22
    Summerchild skrev 2018-07-24 20:47:35 följande:

Jag har haft så där svaga streck men missfall då ibland kom blödningen nån dag sen och ibland hela 18 dagar. Varit tidigt gravid många gånger. Saknas hormon vid fel kost och övervikt för att den ska vilja sitta kvar. Jag har 4 underbara barn å mina graviditeter kretsade runt lchf så rekomenderar att prova det. Nu när jag inte vill ha flera barn så bryr jag mig inte om diet. :) missfalls blodet är väldigt rött som näsblod efter nån dag. Och börjar som lite rosa.

Okej, mm var det tidiga tester? Kanske vore något att prova då:) känns ju inte som att jag ska börja blöda, men man vet ju aldrig. Hoppas att jag får ett starkare plus!
  • Lindsey77
    Summerchild skrev 2018-07-24 20:47:35 följande:

Hur ett missfall börjar är individuellt. För mig har det börjat med bruna flytningar, för att efter några dagar övergå i rött. Har även börjat med rött direkt. Så det kan vara olika.
  • Summerchild
    Lindsey77 skrev 2018-07-24 22:29:44 följande:

Hur ett missfall börjar är individuellt. För mig har det börjat med bruna flytningar, för att efter några dagar övergå i rött. Har även börjat med rött direkt. Så det kan vara olika.

Ja det är individuellt. Men lchf är bra
  • mysmamma84

Hej!

Jag har noll koll på dessa tester, men vart lite nyfiken är dessa gratis? Varför köper du inte ett riktigt clearblule test? Jag hade min sista mens 4 juni. Testade med clearblue två dagar innan mens och jag hann bara stoppa ner stickan så fick jag positivt innan ens testrutan hade visat sig.

Såg att du hade oregelbunden mens, men hade du varit gravid så tycker jag att det birde visas starkare nu

• Tomat22
    mysmamma84 skrev 2018-07-26 11:30:30 följande:

Hej!

Jag har noll koll på dessa tester, men vart lite nyfiken är dessa gratis? Varför köper du inte ett riktigt clearblule test? Jag hade min sista mens 4 juni. Testade med clearblue två dagar innan mens och jag hann bara stoppa ner stickan så fick jag positivt innan ens testrutan hade visat sig.

Såg att du hade oregelbunden mens, men hade du varit gravid så tycker jag att det birde visas starkare nu

Det är alldeles för dyrt att köpa cb när man är testoman xD jag har köpt det också som gett svaga streck med. Har fått streck på både testlagret, gravidkollen, cb plus test, cb early och apoteksgruppens, men dem tydligare var dessa jag lagt upp. Men tror jag har åkt på enbart spökstre k. Dessa tester fick jag gratis från gravidkollen då jag fick fel på dem testerna jag köpt där. Jag har ingen aning om när jag ska ha mens, men enligt bm så så hon att det inte behöver visa sig starkare, utan har det gett utslag så kan jag tänka med att jag är gravid. Men jag tror inte riktigt att det är det, vill få ett solklart plus ju!
  • Lindsey77
    mysmamma84 skrev 2018-07-26 11:30:30 följande:

Hej!

Tycker Clearblue (ej digitalt) verkar vara dåligt. Har sett hur många som helst som fått svagt streck utan att vara gravida. Billiga stickor kan visa minst lika tidigt om hcg är tillräckligt högt. Clearblue har dessutom helt klart överpris.

Blir jag gravid igen ska jag dock testa Clearblue, för att jämföra skillnaden med stickor. :)
  • Tomat22

Någon som vet om man alltid får en skugga på rfsu's tester? Eller om det kan vara något? Kan inte få det på bild

Svar på tråden Kan man lita på gravidkollens tester?