• bellamer

    World of Shape

    Vill bara varna alla som är nyfikna på World of Shape.


    Deras online PT-tjänst är inte omöjlig men helt klart bland de sämsta på marknaden. Deras hemsida ser ut att vara från 90-talet och användarvänligheten på Mina Sidor är magiskt dålig.


    Insåg snabbt att det är enklare, billigare och mer tidseffektivt att planera mitt kost- och träningsschema själv som jag alltid gjort. Beslutade därför att inte fortsätta programmet efter månadens slut.


    Loggade in på min profil och avslutade abonnemanget. Detta var i januari 2018... i juli när jag gick igenom mina utbetalningar på banken ser jag att WOS har dragit 99 kr varje månad.


    Kontaktar dem och undrar vad som gått snett, vill naturligtvis ha mina pengar tillbaka. Fick till svar att jag har gjort fel när jag sagt upp mitt abonnemang. Konstigt, tänker jag, hur kan man göra fel när man klickar på avsluta abonnemang? Försöker logga in, men eftersom jag avslutat abonnemang och tagit bort mitt konto så kan jag inte logga in.


    Kontaktar dem igen och får fortfarande samma svar, det är mitt fel, de har inte fått ett bekräftelse-mail om att jag sagt upp mitt abonnemang.


    Jag påpekar (ilsket) att det inte är mitt jobb att kontrollera att de skickar ut sina mail och att ser till att deras sida fungerar som den ska. Kanske något faktiskt har gått fel, säger till dem i varje mail att de får behålla mina pengar men att de måste se till att inget mer dras, jag vill bara inte ha med dem att göra mer... Men de fortsätter maila och "bitcha" (!)


    Jag har aldrig varit med om någon liknande till kundtjänst i mitt liv.


    IDAG! 11 dagar och flera mail-konversationer senare fick jag äntligen ett "Ja" på frågan jag ställt i vartenda mail: Är allt avslutat nu, kommer ni sluta dra pengar från mitt konto?


    11 dagar av bråk...via mail... men en kundservicetjänst! Aldrig varit med om en sådan amatörmässig kundtjänst någonsin, det var som att konversera med en tonåring.


    De kommer garanterat dra 99 kr nästa månad också.


     


     

  • Svar på tråden World of Shape
  • Gurkan

    Jag råkade ut för Mized. Appen är kanon det säger jag inget om! Men kundtjänst. De går ut på sin hemsida med att deras PT-app är giltig för friskvårdsbidrag och att du har 14 dagars ångerrätt.

    Men har du en arbetsgivare som nyttjar exempelvis actiway att sköta friskvårdsbidrag kommer kvittot från AppStore/playbutiken inte att vara tillräckligt som underlag för att få ut ditt friskvårdsbidrag. Vilket Mized visade sig mycket väl veta om. Det var ett stort företag till som handhar friskvårdsbidrag som inte heller fungerar just pga kvittona från AppStore/playstore. Två stora företag. Mized kan själva inte skriva ut kvitton, är medvetna om problematiken men tycker att de gör helt rätt som undanhåller den informationen från blivande kunden.

    Ångerrätt gäller inte heller eftersom du inte köper en app utan en prenumeration. I mitt fall gjorde AppStore allt de kunde medan mized ansåg att min arbetsgivare borde godkänna utanför actiway, vilket de så klart inte gör. De anlitar ju actiway för att slippa just sånt här.

Svar på tråden World of Shape