• Azazie­l
    Äldre 24 Jul 19:03
    4422 visningar
    17 svar
    17
    4422

    Kvinnlig sociopat.

    Hejsan har en ganska anerlunnda ställning till kvinnliga sociopater. Generellt stigmatiseras dem till det negativa och, ?allt negativt bör undvikas.?

    Men jag vill leta upp dem, studera dem, intrigera med dem,helt enkelt lära mig se igenom deras perspektiv. Och befinna mig i den miljön.

    Jag ser det som en personlig utmaning att lära sig existera i en miljö där narcissism,socipatiy existerar och lära sig hantera,passivt kontrollera och experimentera för vetenskapens skull.

    Men var hittar man dessa människor? De har ju vissa egenskaper som kan definiera i vilken miljö de Är troligt att befinna sig i. Men inget givet.

    ????> ? Var hänger du? Eller skulle hänga? <????

  • Svar på tråden Kvinnlig sociopat.
  • Anonym (...)
    Äldre 24 Jul 19:16
    #1

    Utbilda dig till psykolog/psykiater så kommer du stöta på dem i jobbet. Du kan även forska på det då.

  • Anonym (...)
    Äldre 24 Jul 19:19
    #2

    Jag har dock ibland tänkt att jag kanske är sociopat eller iaf har vissa sådana drag. Jag har sympati för andra och kan känna skam men är väldigt machiavellian av mig dvs väldigt manipulativ och egoistisk.

  • Anonym (D)
    Äldre 24 Jul 19:43
    #3

    Du ska nog besöka fängelser och ligor/ härbärgen/ lära känna de som är missbrukare för sociopater är oftast kriminella utan jobb, har kort stubin oberäkneliga och har inget samvete och gillar inte uppmärksamhet eller att vistas bland folk. De är enstöringar och skulle inte uppskatta att någon kommer och gör de till deras experiment.

  • Anonym (D)
    Äldre 24 Jul 19:47
    #4

    Alternativt, sök kontakt med någon som är eller ihop med en sociopat, som är otrogen ljuger knarkar upp pengar tar inget ansvar är arbetslös etc etc via alla relationsproblem- trådar här inne.

  • Anonym (Peace of cake)
    Äldre 24 Jul 21:24
    #5

    Enkelt, hitta bara tjejer som går på lyrica. Där har du din "grupp" du söker.

  • Anonym (Peace of cake)
    Äldre 24 Jul 21:25
    #6

    Enkelt, hitta bara tjejer som går på lyrica. Där har du din "grupp" du söker.

  • Anonym (Peace of cake)
    Äldre 24 Jul 21:25
    #7

    Enkelt, hitta bara tjejer som går på lyrica. Där har du din "grupp" du söker.

  • Anonym (Ok)
    Äldre 16 Aug 19:34
    #8

    Haha, idiot.

    Men dom är utspridda överallt. Gå till fel Bvc och barnsjuksköterskan är kvinnlig psykopat.

    Arbogakvinnan är socionom.

    Kan vara en läkare, förskollärare, vem som helst.

    Dom organiserar sig inte i nån klubb och dom går inte omkring och kallar sig själva sociopater.

    Dom kommer inte svara i tråden.

    Dom har inget intresse av att hjälpa dig pga din nyfikenhet, dom har INGET behov av din förståelse.

    Dom är inte stigmatiserade och dom skiter totalt i om folk hatar psykopater eller inte.

    Men ett tips kan vara att låtsas vara lesbisk, påstå att du är miljardär och har ett jäääääättestort hjärta, se väldigt bra ut och sprida ut att du är en väldigt givande och empatisk person. Då kanske nån av dom raggar upp dig. Inte för att kvinnliga psykopater är gay men dom använder sex för att snärja och har egentligen ingen sexualitet så dom kan spela vad som helst för vem som helst.

  • Anonym (Ok)
    Äldre 16 Aug 19:35
    #9
    Anonym (...) skrev 2018-07-24 19:16:55 följande:

    Utbilda dig till psykolog/psykiater så kommer du stöta på dem i jobbet. Du kan även forska på det då.


    Som klienter?! Dom söker aldrig vård och hamnar inte hos en psykolog eller psykiatriker... däremot kan dom vara orsaken till att andra hamnar där..
  • Anonym (Ok)
    Äldre 16 Aug 19:35
    #10
    Anonym (D) skrev 2018-07-24 19:43:16 följande:

    Du ska nog besöka fängelser och ligor/ härbärgen/ lära känna de som är missbrukare för sociopater är oftast kriminella utan jobb, har kort stubin oberäkneliga och har inget samvete och gillar inte uppmärksamhet eller att vistas bland folk. De är enstöringar och skulle inte uppskatta att någon kommer och gör de till deras experiment.


    Knappast. Det är snarare tvärtom.
  • Anonym (Ok)
    Äldre 16 Aug 19:39
    #11

    www.psychologytoday.com/us/blog/the-human-equation/201205/female-psychopaths

    ?...The majority of inmates are NOT psychopaths and the ajority of psychopaths are NOT in prison?.

  • Anonym (...)
    Äldre 16 Aug 19:53
    #12
    Anonym (Ok) skrev 2018-08-16 19:35:23 följande:

    Som klienter?! Dom söker aldrig vård och hamnar inte hos en psykolog eller psykiatriker... däremot kan dom vara orsaken till att andra hamnar där..


    Jodå. Psykopater är inte automatiskt intelligentare än andra, de hamnar ofta hos psykiatrin efter att de gjort dumma misstag.
  • Summer­child
    Äldre 17 Aug 16:02
    #13

    Hänger hemma alla timmar om dygnet. Shopping och lite spel. :)

  • Summer­child
    Äldre 17 Aug 16:08
    #14

    jag är något sur hemma men glad utåt. och försöker ändra på mig så att jag ska passa in. Känns som att jag inte platsar nånstans. Känner mig övergiven. Vill bestämma och ha kontroll. Brukar få som jag vill men får konsekvenser från en del som står mig nära vilket jag försöker reda ut och förminska mitt konsekvenshandlande. Levt med psykopater största delen av mitt liv :(

  • Anonym (?)
    Äldre 17 Aug 16:37
    #15

    Hej Azaziel, VARFÖR är du intresserad av sociopater?

  • Summer­child
    Äldre 29 Aug 20:31
    #16

    Antagligen spännande är vi väl! :) inget konstigt med det.

    Nej jag är diagnostiserad border line. Jag känner inte av det.

Svar på tråden Kvinnlig sociopat.