• Anonym (Ogift)

Hur köper man vigselringar?

Jag har ingen aning om hur det går till och vad man ska köpa och VAR man ska köpa? Känns Gudfynd för B? Om vi säger att vi kan tänka oss lägga totalt 10.000 kr, vad anser ni om det? Man behöver väl inte förlovningsring också? Har spm dagt noll koll och tips mottages tacksamt.

Vill inte gå till en juvelerare och fråga för de kommer bara att försöka sälja på en så mycket de bara kan.

• Svar på tråden Hur köper man vigselringar?
  • Fjäril kär

Min man och jag köpte vigselringar på Guldfynd, 5000 kr kostade dom inklusive gravyr. Enkla släta men något bredare.

Tittade på en ring med diamanter och kostade för mig 39.000 , på Guldfynd. Men det var långt över budget .

En guldsmed utgår ifrån er budget. Har ni inte mer pengar så kan ni helt enkelt inte köpa dyrare heller.

Nej ni behöver inte förlova er innan om ni inte vill.

• Anonym (A)

Många har samma ringar kolla på nätet. Vanliga märken är Schalins, Fleming Uziel mfl. Vi köpte genom en mindre butik (hedens guld i Gbg) standardringar som jag sedan gjorde en egen design för diamanter som de satte i vigselringen. Väldigt prisvärt.

• Anonym (Lena)

Guldfynd är väl som Lindex eller H&M, bara att kolla in deras reklamblad.

Googla på ringar, så du vet vad du vill ha, innan du går till guldsmeden.

• Anonym (Guldsmed)

Vi gick till lokala guldsmeden berättade vad vi var ute efter, visade lite bilder så har han tillverkat våra ringar utefter det. Blev två nya förlovningsringar och en vigselring med svart diamant 1ct i oxiderat silver 5500kr

Så det rekommenderar jag verkligen om man vill ha något utöver dom vanliga dötrista ( i mina ögon i alla fall) enstens, allians eller haloringarna

• Anonym (Astrid)

Gör precis som du vill, ts. Hittar du ringar du gillar på Guldfynd, köp dom. Du behöver ju inte ens säga vart du köpt dom, om du inte vill. Annars kan ni ju kolla runt lite online, för att se ungefär vad ni gillar och vad ni kan få för era pengar.

Fjäril kär skrev 2018-07-24 20:16:20 följande:

Nej ni behöver inte förlova er innan om ni inte vill.

Skulle säga att man blir förlovad när man bestämt sig för att gifta sig, tycker inte att man måste byta ringar för det. Det är väl egentligen främst vid kyrkliga vigslar som man faktiskt behöver en ring.
  • Sharper

Köpte min ring på guldfynd, 2249:- gick den på. Mannen ska inte ha någon vigselring utan bara förlovningsringen, han använder den knappt ändå pga sitt jobb så han tyckte det var onödigt att lägga pengar på en till ring :)

• Bunny on speed

Jag köpte mina (förlovning och vigsel) från Elin design och maken sin från Design Mineur. Totalt gick dessa 3 på drygt 15000. Hade dock även hittat fina på Guldfynd, men valde lägga lite mer för att få mer personligt.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Nähä)
    Anonym (Astrid) skrev 2018-07-24 20:51:24 följande:

Gör precis som du vill, ts. Hittar du ringar du gillar på Guldfynd, köp dom. Du behöver ju inte ens säga vart du köpt dom, om du inte vill. Annars kan ni ju kolla runt lite online, för att se ungefär vad ni gillar och vad ni kan få för era pengar.

Skulle säga att man blir förlovad när man bestämt sig för att gifta sig, tycker inte att man måste byta ringar för det. Det är väl egentligen främst vid kyrkliga vigslar som man faktiskt behöver en ring.

Nej, man är givetvis inte förlovade om man inte förlovat sig. *skämskudde*
  • Anonym (Astrid)
    Anonym (Nähä) skrev 2018-07-24 21:28:12 följande:

Nej, man är givetvis inte förlovade om man inte förlovat sig. *skämskudde*

Alltså, man blir ju förlovad om man bestämmer sig för att gifta sig? Har ju inget med ringen att göra egentligen.
  • Anonym (Kvinna)

Köpte förlovningsringar på nätet, Schalins.

Vigselring på Hallbergs Guld.

Svar på tråden Hur köper man vigselringar?