• Anonym (TS)

Intresserad av en tjej..

Tjena!

Jag är URUSEL på att ragga/flirta OSV! Jag har haft tre förhållanden och varje har tjejen tagit första steget. Även de få ragg och ONS jag har haft så har det varit så. EN gång har jag tagit första steget och det var utomlands, då kändes de tryggt för jag kommer aldrig se människan igen eller människorna runt om. Så då var det lättare att ta ett nej. Jag förstår att min självkänsla och självförtroende är i botten. Så.... till saken så arbetar jag med en relativt ny kollega, hon kom in till företaget i våras och då hade jag ett förhållande så det var inte mycket till intresse men nu när jag har blivit singel så känner jag ett STORT intresse för henne. Jag kan inte med signaler, hur jag ska tolka saker. Jag tror hon är singel, vi har tät ögonkontakt när vi pratar och vi skrattar mycket MEN och andra sidan så är hon likadan med ALLA kollegor, man som kvinna. Så jag är osäker, men hur kan jag på ett lättsamt sätt visa mitt intresse? Jag skulle ALDRIG kunna fråga om hon vill ta en fika eller dylikt!! Då måste jag ha fått SOLKLARA signaler för att ens våga fråga!! Jag är inte SNYGG men definitivt inte ful heller. Jag ser OK ut, lagom så att säga.

Hur gör ni som? Tips???????

• Svar på tråden Intresserad av en tjej..
  • Anonym (Brud)

Jag kan säga hur jag beter mig när jag är intresserad, sen fungerar ju kvinnor olika såklart!

Jag kollar mycket på personen!

Kan bli blyg om jag inte känner personen! Är det kollegor så brukar det inte vara några problem dock!

Djup ögonkontakt som du skriver låter som intresse helt klart! Annars brukar man titta mer vanligt! Men gillar man någon kanske man håller kvar ögonkontakten lite längre! Det blir en annorlunda känsla mellan er än det brukar vara om man pratar vanligt!

Personen lyser upp/blir glad när den ser dig

Pillar med håret eller lägger huvudet lite på sned

Har kroppen vänd mot dig

Lyssnar på dig, frågar frågor även om privat livet! Annars kan det bli mycket jobbrelaterat!

Ler på ett lite flirtigare sätt/sexigare?

Hjälpsam och omtänksam rent allmänt

Sen kan man bli intresserad när någon annan vågar ta första steget och vara lite ?manlig? utav sig om man kan säga så!

Jag tycker i alla fall det är Najs när killen som gillar mig behandlar mig annorlunda gentemot andra tjejer/killar!

Blinka med ett öga innan hon går, för då förstår man direkt! Men inte samtidigt som du skämtar för då kan man ta det som att ?haha skojar bara? men typ säg ha det bra och så blinkar du :) läs på om hur du själv sänder ut manliga signaler för intresse! Så förhoppningsvis nappar hon :D

Lycka till

• Anonym (klurigt)

har ni lync eller skype eller något annat chat-program på jobbet? det är väl en bra ingång?

hitta på ett ärende och kontakta henne där!  sedan kan du låta konversationen övergå till mer flirtande, kanske fråga om hon har lunchplaner. det är ofta mycket lättare att flirta i skrift med en skärm än verbalt öga mot öga.

• Anonym (TS)
    Anonym (Brud) skrev 2018-07-26 17:56:41 följande:

Jag kan säga hur jag beter mig när jag är intresserad, sen fungerar ju kvinnor olika såklart!

Jag kollar mycket på personen!

Kan bli blyg om jag inte känner personen! Är det kollegor så brukar det inte vara några problem dock!

Djup ögonkontakt som du skriver låter som intresse helt klart! Annars brukar man titta mer vanligt! Men gillar man någon kanske man håller kvar ögonkontakten lite längre! Det blir en annorlunda känsla mellan er än det brukar vara om man pratar vanligt!

Personen lyser upp/blir glad när den ser dig

Pillar med håret eller lägger huvudet lite på sned

Har kroppen vänd mot dig

Lyssnar på dig, frågar frågor även om privat livet! Annars kan det bli mycket jobbrelaterat!

Ler på ett lite flirtigare sätt/sexigare?

Hjälpsam och omtänksam rent allmänt

Sen kan man bli intresserad när någon annan vågar ta första steget och vara lite ?manlig? utav sig om man kan säga så!

Jag tycker i alla fall det är Najs när killen som gillar mig behandlar mig annorlunda gentemot andra tjejer/killar!

Blinka med ett öga innan hon går, för då förstår man direkt! Men inte samtidigt som du skämtar för då kan man ta det som att ?haha skojar bara? men typ säg ha det bra och så blinkar du :) läs på om hur du själv sänder ut manliga signaler för intresse! Så förhoppningsvis nappar hon :D

Lycka till

Tack för långt och bra svar!

Tyvärr känns det kört, jag har väl inte lagt in någon större växel men det är bara jag som börjar prata och hon frågar om inget annat än jobbrelaterade saker. Häromdagen när vi sågs så hejade vi och jag tänkte att hon kanske kunde driva en konversation men det gick en timme och då förstod jag. Jag har försökt, jag pratar och frågar om privata saker och jag får ju bra svar men som sagt, inget från henne. Tråkigt, men livet går vidare. Visst jag är feg av mig, men vill inte pusha får långt heller då jag sitter i ledningen. Hon är verkligen något annat och jag föll som jag vet inte vad.
  • Anonym (TS)
    Anonym (klurigt) skrev 2018-07-27 21:50:26 följande:

har ni lync eller skype eller något annat chat-program på jobbet? det är väl en bra ingång?

hitta på ett ärende och kontakta henne där!  sedan kan du låta konversationen övergå till mer flirtande, kanske fråga om hon har lunchplaner. det är ofta mycket lättare att flirta i skrift med en skärm än verbalt öga mot öga.

Nej inget sådant, vi jobbar väldigt närs dock. Med samma uppgifter, så vi ses och pratar ofta. Men det är mest jobbrelaterat från hennes sida. Jag tror inte hon har frågat något privat ännu, medans jag frågar något varje dag. Försöker ha lång ögonkontakt osv.. Hon äter alltid lunch själv, jag har frågat om hon ville med och käka lunch (med massa andra kollegor) men hon sa glatt nej tack. Känns kört..
  • Anonym (R)

Fantiserade att du ställer en hypotetisk fråga till henne :

"Om en man på jobbet ville bjuda ut dig hur hade du upplevt det?"

Men förstår att det kanske är svårt i praktiken.

Hmm.. om hon är något helt annorlunda tycker jag dock du borde sluta fega och satsa för hur vet du annars om 10 år att du inte bara dumpade världens chans?

• Anonym (Hm)
    Anonym (R) skrev 2018-08-07 01:01:17 följande:

Hmm.. om hon är något helt annorlunda tycker jag dock du borde sluta fega och satsa för hur vet du annars om 10 år att du inte bara dumpade världens chans?
    Håller med
  • Anonym (TS)
    Anonym (R) skrev 2018-08-07 01:01:17 följande:

Jo jag förstår vad du menar, men känns extra tungt när jag inte får någon respons haha.. hade jag upplevt att hon hade flirtar tillbaka så hade jag kanske vågat men jag får som inget. Idag hejja hon inte ens på mig, så jag tror jag ger upp..
  • smulpaj01

Personligen tycker jag det är olustigt när män på jobbet raggar då jag inte är intresserad.
    Så var försiktig så du inte sätter henne i en jobbig sits.
    Träffade dock mitt ex på jobbet så jag tycker inte det är fel att träffas så, men då visade jag tydligt intresse tillbaka och på personalfesten blev det vi ganska omgående.

• Anonym (TS)
    smulpaj01 skrev 2018-08-07 16:37:11 följande:

Personligen tycker jag det är olustigt när män på jobbet raggar då jag inte är intresserad.

Så var försiktig så du inte sätter henne i en jobbig sits.

Träffade dock mitt ex på jobbet så jag tycker inte det är fel att träffas så, men då visade jag tydligt intresse tillbaka och på personalfesten blev det vi ganska omgående.

Ja jag förstår. Jag har ju inte direkt raggat heller, utan varit mera riktigt trevlig och framåt runt henne. Är väldigt social med henne. Men skulle inte säga att jag har raggat. Jag vill ju, men som sagt hon verkar ju noll intresserad när man inte ens kan hälsa på mig. Hon är SUPER trevlig när man liksom börjar prata med hon men det är bara jag som börjar prata...
Svar på tråden Intresserad av en tjej..