• Tihi

    När börjar bilar kosta gällande reparationer?

    Man kan ha otur och saker kan hända även på nya bilar men vid ungefär hur många mil alternativt vid vilken ålder på bilen får man räkna med att den kommer att börja kosta mycket i reparationer? Jag menar större saker som att bromssystemet går sönder eller att växellådan skär ihop och liknande.

    Frågan om hur gammal en bil kan vara för att man ska kunna lita på den fortfarande hör kanske också till. Jag menar alltså om det finns någon ålder eller vid något miltal som man kanske inte ska lita blint på att den funkar ofelbart längre. Jag är ute efter riktmärken och förstår att det inte är en exakt vetenskap.

  • Svar på tråden När börjar bilar kosta gällande reparationer?
  • volvo142

    Jag skulle säga att en bil går relativt bra utan krångel i 10 år om man bortser från lampor som ska bytas och lite repor. Snitt bilen är i bruk cirka 17 år dom sista åren brukar bli dyra. Sen kan man ju ha otur osv. Jag känner många som byter bil hela tiden för att man köper gammalt skräp är väl vanligt i min ålder 19 års åldern. Jag själv har körkort men skulle jag köpa en bil så blir det en rejäl sådan ingen bil som man får reparera en gång per åktur, då kostar det såklart.

Svar på tråden När börjar bilar kosta gällande reparationer?