• MalinGrahn

    Han vill inte ha barn längre, men jag vill.

    Jag har varit tillsammans en med en kille i snart 1 år och han var alltid varit den som tjatat om barn och jag vill mer än gärna ha fler barn och det vet han, men pga pcos så här jag svårt att bli gravid och det gör något fruktansvärt på mig och det vet han.

    Helt plötsligt så kläcker han ur sig jag vill inte ha barn längre så du får skaffa preventivmedel, men då sa jag fast eftersom det är du som ändrat dig så är det upp till dig att skydda dig eller skita i att ha sex, för jag vill mer än gärna ha barn som du redan vet. Jag tänker inte skydda mig när det är du som ändrat dig utan då är det upp till dig att se till att det inte blir några barn.

    Han kan väl inte komma och kräva att jag det är jag som måste skydda sig när det är han som ändrat sig?

    Jag är så kluven, vet inte om jag ska sattsa på detta eller göra slut, blev helt knäckt när han bara vräkte ur sig det.

  • Svar på tråden Han vill inte ha barn längre, men jag vill.
  • Anonym (Kvinna)

    Min åsikt är att det är han som borde skydda sig då det är han som inte längre vill ha barn. Han kan inte tvinga dig att du ska t.ex. proppa i dig hormoner med hjälp av p-piller eller andra preventivmedel. Stand your ground. Lycka till!

  • Anonym (Ja)

    Ja i detta fall är det hans ansvar att ordna skydd.

    Om barn verkligen är ett måste i ditt liv så skulle jag dock rekommendera att hitta en ny kille, även om det kan kännas svårt så är det ju något väldigt viktigt att vara överrens om.

  • MalinGrahn

    Jag vet, jag vill jätte ha syskon och när sonen tjatar om syskon så gör det inte saken bättre när jag dessutom vet att jag kanske aldrig kommer kunna ge honom ett syskon pga pcos.

    Sen förstår jag inte varför han helt plötsligt ändrat sig, bett om en förklaring men inget jag får heller :/

  • MalinGrahn
    Anonym (Ja) skrev 2018-07-26 16:07:00 följande:

    Ja i detta fall är det hans ansvar att ordna skydd.

    Om barn verkligen är ett måste i ditt liv så skulle jag dock rekommendera att hitta en ny kille, även om det kan kännas svårt så är det ju något väldigt viktigt att vara överrens om.


    Jag vet, jag vill jätte ha syskon och när sonen tjatar om syskon så gör det inte saken bättre när jag dessutom vet att jag kanske aldrig kommer kunna ge honom ett syskon pga pcos.

    Sen förstår jag inte varför han helt plötsligt ändrat sig, bett om en förklaring men inget jag får heller :/
  • Anonym (Ja)
    MalinGrahn skrev 2018-07-26 16:12:44 följande:
    Jag vet, jag vill jätte ha syskon och när sonen tjatar om syskon så gör det inte saken bättre när jag dessutom vet att jag kanske aldrig kommer kunna ge honom ett syskon pga pcos.

    Sen förstår jag inte varför han helt plötsligt ändrat sig, bett om en förklaring men inget jag får heller :/
    Han kanske egentligen vill men börjar bli lite rädd för allt det innebär att bli pappa?

    Själv vill jag inte ha barn, men det är jag öppen med och min sambo tycker precis likadant. Sånt är viktigt att man är öppen med.
  • Anonym (xXx)
    MalinGrahn skrev 2018-07-26 16:12:44 följande:
    Jag vet, jag vill jätte ha syskon och när sonen tjatar om syskon så gör det inte saken bättre när jag dessutom vet att jag kanske aldrig kommer kunna ge honom ett syskon pga pcos.

    Sen förstår jag inte varför han helt plötsligt ändrat sig, bett om en förklaring men inget jag får heller :/
    Han kanske vill ha flera barn men inte just nu eftersom ni bara har varit tillsammans i ett år?
  • Anonym (hmm)

    Förlåt men har lite svårt att tro på dig ts om att han bara kläckte ur sig en sådan sak när det har varit han som har varit drivande i det hela. Du har möjligtvis inte sagt någonting som har fått honom att ändra sig?

    Det som gör att jag har svårt att tro på att detta skulle vara hela historien är för att du tjaffsar om vem som ska skydda sig.

    Det normala i det här läget upplever jag är att man åtminstone ställer sig frågan; Varför har han ändrat sig ?
    Och varför hakar du upp dig på om vem som ska skydda sig?
    Då du t om har svårt för att få barn så förstår jag inte hela grejen.
    Jag hade sagt, inshalla (om gud vill) så blir det barn eller inte. 

    Kanske du skulle vara lite mer ärlig mot dig själ och framför allt emot andra innan du skriver en offer kofta tråd och spec om vem som ska skydda sig.
    vill ingen a er skydda sig och ingen a er ha barn med den andra (för barn, det vill ni ju båda ha) men något har ju sagts eller hänt i erat fall för att han ska göra en U-turn. Då kan ni ju lika gärna sluta ha sex med varandra då ni inte har kärleken ihop längre. 

    Misstänker att du kom på att du ville ha barn när han till slut tröttnade på dina hot om att börja använda preventivmedel m.m. och därefter i din förvirring och ångest direkt gick in och skrev denna tråd?

  • Anonym (S)

    Det kan också vara en försvarsmekanism, han säger "jag VILL inte ha barn" för att skydda sig själv eftersom han kanske tror att det inte blir barn, med tanke på din sjukdom. Det finns mängder av försvarsmekanismer och det är väldigt vanligt att man undermedvetet använder sig av det. Det är ungefär som att säga "jag hade ändå tänkt göra slut" när man blir dumpad.

  • Anonym (petra p)

    Det är ofta det skrivs i såna här trådar typ:
    "men det är ju haaaaan som måste skydda sig"

    Jag tycker inte det är så enkelt. Sex är (ofta) viktigt i ett förhållande och båda parter borde ta ett gemensamt ansvar för skydd.

    MEN... nu vill du ha barn och inte han och det är något som ni borde reda ut först (och under den tiden kanske ni ska ta det lugnt med sexet).
    Möjligt att han kan övertalas om barn? Om inte så kommer det i slutändan vara ditt beslut att antingen

    1. lämna för att försöka skaffa fler barn på annat håll.
    2. stanna och inte ha fler barn. Men då även ta gemensamt ansvar tillsammans med din kille att skydda er.

  • Anonym (Z)

    Red ut om ni ska fortsätta er relation eller inte istället för att tjafsa om vem som ska skydda sig. Vill han inte så vill han inte och då får du välja;

    1. fortsätt relationen och välj bort fler barn

    2. avsluta relationen och träffa någon annan att få fler barn med

  • MalinGrahn
    Anonym (hmm) skrev 2018-07-26 16:32:30 följande:

    Förlåt men har lite svårt att tro på dig ts om att han bara kläckte ur sig en sådan sak när det har varit han som har varit drivande i det hela. Du har möjligtvis inte sagt någonting som har fått honom att ändra sig?

    Det som gör att jag har svårt att tro på att detta skulle vara hela historien är för att du tjaffsar om vem som ska skydda sig.

    Det normala i det här läget upplever jag är att man åtminstone ställer sig frågan; Varför har han ändrat sig ?

    Och varför hakar du upp dig på om vem som ska skydda sig?

    Då du t om har svårt för att få barn så förstår jag inte hela grejen.

    Jag hade sagt, inshalla (om gud vill) så blir det barn eller inte. 

    Kanske du skulle vara lite mer ärlig mot dig själ och framför allt emot andra innan du skriver en offer kofta tråd och spec om vem som ska skydda sig.

    vill ingen a er skydda sig och ingen a er ha barn med den andra (för barn, det vill ni ju båda ha) men något har ju sagts eller hänt i erat fall för att han ska göra en U-turn. Då kan ni ju lika gärna sluta ha sex med varandra då ni inte har kärleken ihop längre. 

    Misstänker att du kom på att du ville ha barn när han till slut tröttnade på dina hot om att börja använda preventivmedel m.m. och därefter i din förvirring och ångest direkt gick in och skrev denna tråd?


    Fast vänta lite här nu, vadå mina hot? Jag har inte hotat om något, varit öppen från början om att jag har pcos och svårt för att bli gravid, vi kämpat i flera månader och idag så han till mig jag vill inte ha barn så nu får du skaffa preventivmedel. Förstår inte riktigt vart du vill komma mer det du skrev?
  • MalinGrahn

    Jag har även försökt fråga varför han helt plötsligt ändra sig men inte fått några svar, något måste ju ändå ligga bakom hans beslut som han berätta idag. Sen att folk skriver att jag kom på att jag vill ha barn när han tröttnat på mina hot förstår jag mig inte på när jag skrivit i inlägget att jag mer än gärna vill ha barn.

    Blev enorm sårad av min sambo när så det och för att kräver att jag måste skydda mig för han ändrat sig, jag förstår inte varför det är jag som måste proppa i mig en massa hormoner när det är han själv som ändrat sig?? Jag skulle aldrig tvinga den jag var ihop att börja med något som den inte ville utan jag skulle tagit mitt ansvar och gjort vad som krävs utan att tvinga den andra till något.

  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (hmm) skrev 2018-07-26 16:32:30 följande:

    Förlåt men har lite svårt att tro på dig ts om att han bara kläckte ur sig en sådan sak när det har varit han som har varit drivande i det hela. Du har möjligtvis inte sagt någonting som har fått honom att ändra sig?

    Det som gör att jag har svårt att tro på att detta skulle vara hela historien är för att du tjaffsar om vem som ska skydda sig.

    Det normala i det här läget upplever jag är att man åtminstone ställer sig frågan; Varför har han ändrat sig ?

    Och varför hakar du upp dig på om vem som ska skydda sig?

    Då du t om har svårt för att få barn så förstår jag inte hela grejen.

    Jag hade sagt, inshalla (om gud vill) så blir det barn eller inte. 

    Kanske du skulle vara lite mer ärlig mot dig själ och framför allt emot andra innan du skriver en offer kofta tråd och spec om vem som ska skydda sig.

    vill ingen a er skydda sig och ingen a er ha barn med den andra (för barn, det vill ni ju båda ha) men något har ju sagts eller hänt i erat fall för att han ska göra en U-turn. Då kan ni ju lika gärna sluta ha sex med varandra då ni inte har kärleken ihop längre. 

    Misstänker att du kom på att du ville ha barn när han till slut tröttnade på dina hot om att börja använda preventivmedel m.m. och därefter i din förvirring och ångest direkt gick in och skrev denna tråd?


    Är du hög eller? Och vaddå "inshalla"? Lägg ner sånt jäkla trams.
  • Anonym (O)

    Förmodligen tänkte han ett steg längre och kom på att ni precis blev tillsammans. 1 år är ingenting och helt förståeligt och moget om han tycker att det är för tidigt.

  • Anonym (hmm)
    MalinGrahn skrev 2018-07-26 18:37:12 följande:

    Fast vänta lite här nu, vadå mina hot? Jag har inte hotat om något, varit öppen från början om att jag har pcos och svårt för att bli gravid, vi kämpat i flera månader och idag så han till mig jag vill inte ha barn så nu får du skaffa preventivmedel. Förstår inte riktigt vart du vill komma mer det du skrev?


    Missade att skriva dina (ev) hot. Men har jag fel får jag helt klart be om ursäkt. Menar att du i din ångest kan ha uttryckt saker som uppfattas som hot för att slippa må dåligt över hela grejen med att försöka skaffa barn.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Lägg av) skrev 2018-07-26 18:48:12 följande:

    Är du hög eller? Och vaddå "inshalla"? Lägg ner sånt jäkla trams.


    Vad menar du? Varför skulle jag vara hög för att jag inte tror på att ta är helt oskyldig i det hela?

    Frågan e väl, är du hög? Menar eftersom att du tar upp just det så borde det ligga dig närmare till hands. Du vet, som när någon säger, jag ljuger aldrig.. Då är det snarare så att personen i sig är den som ljuger mest? Förstår du liknelsen? Normalt hade varit att skriva, är du full eller?.
  • MalinGrahn

    Om det nu är för att han tycker att det är för tidigt så skulle jag bli otroligt glad om han berätta det för istället för att inte ge en förklaring till varför, han plötsligt ändrade sig.

    Jag mår ju dåligt över att han helt plötsligt ändrat sig och inte ens kan ge en förklaring på varför. Allt skulle bli så mycket enklare om han kunde en förklaring till varför och inga hot är inblandade...

Svar på tråden Han vill inte ha barn längre, men jag vill.