• Sofiaaas

Längtar så efter barn, men vart hittar man en karl?

Hej allesamman! Jag är en tjej, 23 år gammal. Har längtat efter barn sedan jag var 15. Nu känner jag att jag har åldern inne och ett stabilt liv i övrigt med fast jobb, lägenhet osv. Men jag är singel, hur hittar man en kille som är redo att binda sig? Alla jag möter vill bara ligga..

• Svar på tråden Längtar så efter barn, men vart hittar man en karl?
  • Anonym (Afghan?)
    Sofiaaas skrev 2018-07-26 23:49:24 följande:

Hej allesamman! Jag är en tjej, 23 år gammal. Har längtat efter barn sedan jag var 15. Nu känner jag att jag har åldern inne och ett stabilt liv i övrigt med fast jobb, lägenhet osv. Men jag är singel, hur hittar man en kille som är redo att binda sig? Alla jag möter vill bara ligga..

Träffa en kille från Afghanistan. De är mer seriösa än svenska killar.
  • Josh

Hallå du! :)

Det var en ung ålder att börja länga efter barn. Men så fantastiskt att du gör det, tro att du kommer bli en toppen go mamma eftersom att du har längta så länge efter den dagen. :) Hur många barn vill du ha? :)

Tyvärr så kan jag inte tipsa om någon "Mangruva" där du kan gräva fram en bra gubbe. Och även om jag inte tro att du skulle ta första bästa bara för att få bli mamma. Så skulle jag vilja råda dig om att du själv bygger upp en bil av den mannen som du vill ha som pappa till dina barn.

Jag känner själv att jag vill ha en familj mer och mer. Och det är samma sak för mig som för dig. Det känns som att jag är redo för att ta det steget tillsammans med en kvinna som är tok mysig och rolig att hänga med. :) Så för att jag ska kunna hitta henne skrev jag ned allt det som jag vill att mamman till mina barn ska vara. Och det fick mig att se mitt största fel, jag var på fel ställen för att flörta och hitta den jag söker. :P

Lycka till med allt! :)

Må bäst och simma lugnt!
  • Anonym (A+)

Killar som är 23 är väl inte direkt kända för att vilja ha barn riktigt än... Ett tips är väl att du hittar någon som är några år äldre och som är redo att binda sig.
    Undvik att ragga på krogen/gymmet/parken mm för det är inte där den killen du letar efter hänger.
    Tinder eller Match är väl en bra början, där kan du vara ärlig direkt med att du vill skaffa barn.
    Annars kan du prova ragga i snabbköpet, leta vid typ veggo-disken så ser du snabbt vilka killar som är seriösa och mogna, så träffade jag min karl. Kyss

• Anonym (Afghan?)
    Anonym (A+) skrev 2018-07-28 01:04:36 följande:

Killar som är 23 är väl inte direkt kända för att vilja ha barn riktigt än... Ett tips är väl att du hittar någon som är några år äldre och som är redo att binda sig.
    Undvik att ragga på krogen/gymmet/parken mm för det är inte där den killen du letar efter hänger.
    Tinder eller Match är väl en bra början, där kan du vara ärlig direkt med att du vill skaffa barn.
    Annars kan du prova ragga i snabbköpet, leta vid typ veggo-disken så ser du snabbt vilka killar som är seriösa och mogna, så träffade jag min karl. Kyss

Träffade du din man i matbutiken?

Trodde jag bara hände på film.

Hur gick det till?
  • Anonym (U2)

23 år är lite väl ungt. Du har hela livet framför dig. Vänta några år till så hinner du skaffa de kunskaper, de livserfarenheter och den stabilitet som du behöver i ditt moderskap, för barnens skull. Passa på att leva leva livet medan du kan och vänta till ca 30 innan du förbinder dig med plikter.

När du skaffat dig fler erfarenheter är det också lättare att bedöma vem som är den rätte att fara dina barns far. Det finns så många förhållanden som avslutas i förtid numera, så förhasta dig inte.

• Anonym (A+)
    Anonym (Afghan?) skrev 2018-07-28 19:03:49 följande:
    Träffade du din man i matbutiken?

Trodde jag bara hände på film.

Hur gick det till?
    Han stod vid veggodisken (såg bra ut) och jag gick fram och frågade lite försynt om han kunde tipsa mig om några bra vegetariska alternativ "man vill ju äta mindre kött" etc. Han pekade ut lite saker, vi samtalade lite gjorde sällskap till kassan. När jag sedan tog min pappkasse så frågade jag om jag kunde få hans nummer, så kunde vi kanske fortsätta dela med oss av vegetariska mattips. Han skrev det på min kasse och sedan började vi messa. Gick på dejt några veckor senare och på den vägen är det Skrattande
  • LillaTjockaBertil
    Josh skrev 2018-07-27 03:35:41 följande:

Hallå du! :)

Det var en ung ålder att börja länga efter barn. Men så fantastiskt att du gör det, tro att du kommer bli en toppen go mamma eftersom att du har längta så länge efter den dagen. :) Hur många barn vill du ha? :)

Tyvärr så kan jag inte tipsa om någon "Mangruva" där du kan gräva fram en bra gubbe. Och även om jag inte tro att du skulle ta första bästa bara för att få bli mamma. Så skulle jag vilja råda dig om att du själv bygger upp en bil av den mannen som du vill ha som pappa till dina barn.

Jag känner själv att jag vill ha en familj mer och mer. Och det är samma sak för mig som för dig. Det känns som att jag är redo för att ta det steget tillsammans med en kvinna som är tok mysig och rolig att hänga med. :) Så för att jag ska kunna hitta henne skrev jag ned allt det som jag vill att mamman till mina barn ska vara. Och det fick mig att se mitt största fel, jag var på fel ställen för att flörta och hitta den jag söker. :P

Lycka till med allt! :)

Må bäst och simma lugnt!

Anonym (U2) skrev 2018-07-28 19:20:45 följande:

23 år är lite väl ungt. Du har hela livet framför dig. Vänta några år till så hinner du skaffa de kunskaper, de livserfarenheter och den stabilitet som du behöver i ditt moderskap, för barnens skull. Passa på att leva leva livet medan du kan och vänta till ca 30 innan du förbinder dig med plikter.

När du skaffat dig fler erfarenheter är det också lättare att bedöma vem som är den rätte att fara dina barns far. Det finns så många förhållanden som avslutas i förtid numera, så förhasta dig inte.

Varför anmärker ni på att TS skulle vara för ung för att skaffa barn vid 23 års ålder? Min mamma var 21 när hon fick mig och min mormor var 16 när hon fick min mamma. Om TS skriver att hon har ett stabilt liv och en fast inkomst har hon alla förutsättningar för att skaffa barn så fort hon hittar en vettig karl.

Som någon redan har nämnt är det förmodligen störst chans att hitta något seriöst på nätet nuförtiden. Själv hittade jag min fru på Happy Pancake och de flesta jag känner som har hittat sin respektive under de senaste 2-3 åren har gjort detta via dejtingsidor/appar.
  • Kellie13
    Anonym (U2) skrev 2018-07-28 19:20:45 följande:

asså sorry men måste få fråga om du e en moraltant? Det låter nämligen som det: " 23 år är väl lite ungt" du kan ju tycka vad du vill om att skaffa barn vid den åldern men du känner ju inte TS. Hon kanske är en jättemogen tjej på 23 år och har alla förutsättningar (som boende, jobb osv) till att skaffa barn. Det vet ju inte jag så jag tänker inte uttala mig om det, bara respektera hennes vilja. Däremot om ja får säga mitt tycke så tycker jag att man ska ha ett stabilt förhållande och vara lycklig i det innan man skaffar barn.
  • Sofiaaas

Ja, ett stabilt förhållande tycker ju jag självklart också att man bör ha. Eftersom jag har allt annat så är det nu det jag söker.

Svar på tråden Längtar så efter barn, men vart hittar man en karl?