• Anonym (Corali)

Hur väljer man snygga glasögonbågar?

Det är så svårt att välja bågar så vad ska man tänka på när man köper nya glasögon? Självklart måste man testa och se vad man passar i men finns det några riktmärken att gå efter? Hur ska man undvika att köpa tantglasögon och istället se lite yngre och tuffare ut? Vilken sorts bågar är det töntvarning på och vilka är lite coolare? Passar olika bågar till olika klädstilar? Tunna metallbågar eller lite tjockare i plast vad utstrålar respektive båge? Runda, ovala och rektangulära vad säger det valet om en? Vilken sorts bågar är mer strikta och eleganta och vilka är mer vardagligt snygga?

Skriv era bästa råd för att man ska bli nöjd med ett köp som påverkar hela ens utseende varje dag under några år då man oftast inte byter glasögon så ofta.

• Svar på tråden Hur väljer man snygga glasögonbågar?
  • Anonym (Anna)

Ta hjälp av personalen. Sedan är det bara att prova och prova. Man brukar få låna hem dom, så kan man testa hemma i lugn och ro, och även få råd av andra.

Jag väljer glasögon som jag klär i i mitt vardagsliv. Vill man kan välja en båge till, lite roligare.

• Anonym (Anna)

Vill även tillägga att personalen vet vilka typer av bågar som passar olika ansiktsformer. Om du går till en seriös optiker. 

• Anonym (Moa)

Man struntar i vad som anses modernt och köper bogar man själv gillar... Personalen är också väldigt duktiga att se vilka slags bpgar man passar i så lite på dom..

Har en kompis som ser helfläng ut i sina och nu ångrar hon sig... Mannen sa då att ja du skulle ha lyssnat på personalen när dom sa vilka som passade bäst. Dom hon har nu passar verkligen inte hennes ansiktsform

• SupersurasunkSara

På Specsavers hemsida kan man scanna in sitt ansikte och prova bågar. Tar du en printscreen så kan du lägga flera bilder bredvid varandra och jämföra vad du tycker. 

Då har du ett hum om vad du gillar och inte när du sen kommer till optikern, men som flera har skrivit, personalen är väldigt bra på att hjälpa till. 

• Anonym (Moa)

Sen kan det ju vara lite svårt att själv se när man ska prova bogar halvbmind så en kompis eller nåt kan vara bra att ha med sig

• SupersurasunkSara
    Anonym (Moa) skrev 2018-07-27 21:09:31 följande:

Sen kan det ju vara lite svårt att själv se när man ska prova bogar halvbmind så en kompis eller nåt kan vara bra att ha med sig

När jag hade linser också så tog jag alltid på mig det när jag skulle testa, annars står jag så nära spegeln jag måste så jag ser lite rolig ut när jag provar  
  • Anonym (Corali)

Jag lyssnade på två optiker i butiken och mina föräldrar som var med mig sist men jag kommer ändå inte riktigt överens med mina bågar och tycker att jag ser tantig ut fast alla fyra smakråd röstade på dom bågarna.

Svar på tråden Hur väljer man snygga glasögonbågar?