• Boorni

Gravida i Skåne bf 2019

Hej!

Finns det några fler nyblivna plussare i Skånetrakterna?

Plussade i torsdags bm-2, beräknad födsel början av april!

Nervöst och spännande :)

• Svar på tråden Gravida i Skåne bf 2019
  • emejunkan

Hej! Jag fick ett starkt pluss igår på stickan, bim+3. 

Är otroligt chockad då detta inte var väntat, men börjar idag känna mig gladare och gladare över beskedet. Är dock rädd, är du också det? Detta är mitt första. 

Stort grattis till dig!

• Esofe

Jag hoppar in här med förhoppning om ett plus snarast. Hade varit kul att komma i kontakt med fler runt om i Skåne!

Är på ÄL+12 och BIM-3 IDAG.

• Boorni

Grattis emejunkan!! Detta är oxå mitt första, är så glad och nervös och nojig samtidigt :)

Vi håller tummarna för dig Esofe :) har du några känningar?

• Esofe
    Boorni skrev 2018-07-30 15:33:29 följande:

Grattis emejunkan!! Detta är oxå mitt första, är så glad och nervös och nojig samtidigt :)

Vi håller tummarna för dig Esofe :) har du några känningar?

Grattis till er båda!

Jag har haft ömma bröstvårtor sedan ÄL. Nu har jag uppblåst mage, smått illamående, gasig och gör både nummer 1 och 2 på toa oftare än jag brukar.

Sedan 4 dagar tillbaka har jag haft extrema knip i undre magen, i äggstockarna/ledningarna tror jag. Igår började även rikliga flytningar, då trosorna var extremt blöta. Både flytningarna, illamåendet och molvärk började igår, trodde jag hade fått min mens men icke.

Blankt test både igårkväll och imorse. Nu väntar jag tills efter BIM för att se. Detta kan jag inte bara inbilla mig, jag viker mig nästan av smärta...
  • emejunkan

Gud vad spännande Esofe. Har du testat dig igen på senaste? Håller tummarna för dig!

Jag har också suuuuper ont i magen!! Fattar inte hur det är möjligt att det ska göra så ont efter typ en vecka? Hela underlivet och nedre magen bara krampar loss, wääääh blir galen!

• ellie86

Plussade precis idag (BIM-2) och kan fortfarande inte riktigt fatta det......! BF i mitten av april. Förhoppningsvis inget aprilskämt :)

• Boorni
    Esofe skrev 2018-07-30 15:49:21 följande:

Grattis till er båda!

Jag har haft ömma bröstvårtor sedan ÄL. Nu har jag uppblåst mage, smått illamående, gasig och gör både nummer 1 och 2 på toa oftare än jag brukar.

Sedan 4 dagar tillbaka har jag haft extrema knip i undre magen, i äggstockarna/ledningarna tror jag. Igår började även rikliga flytningar, då trosorna var extremt blöta. Både flytningarna, illamåendet och molvärk började igår, trodde jag hade fått min mens men icke.

Blankt test både igårkväll och imorse. Nu väntar jag tills efter BIM för att se. Detta kan jag inte bara inbilla mig, jag viker mig nästan av smärta...

Hur har de gått för dig? :)
  • Boorni
    QueenOfBlades skrev 2018-08-05 05:00:24 följande:

Ja är relativt nyplussad, 6+5 med bf 25 mars. Har en son på 2 år. Grattis till era pluss

Grattis :)
  • Boorni
    ellie86 skrev 2018-08-05 06:42:15 följande:

Plussade precis idag (BIM-2) och kan fortfarande inte riktigt fatta det......! BF i mitten av april. Förhoppningsvis inget aprilskämt :)

Grattis!! :) visst är det sjukt när man ser plusset, jag kan fortfarande inte förstå ibland :)
  • Esofe
    emejunkan skrev 2018-08-03 02:05:40 följande:

Gud vad spännande Esofe. Har du testat dig igen på senaste? Håller tummarna för dig!

Jag har också suuuuper ont i magen!! Fattar inte hur det är möjligt att det ska göra så ont efter typ en vecka? Hela underlivet och nedre magen bara krampar loss, wääääh blir galen!

Boorni skrev 2018-08-06 12:52:07 följande:

Hur har de gått för dig? :)

Fick dessvärre min mens... Nu är jag på det igen. Ny ÄL den 16.
Svar på tråden Gravida i Skåne bf 2019