• Anonym (Dålig självkänsla)

    Smyggilma tjejer?

    Kanske under fel ämne denna tråd hamnar. Men jag lever i en relation med en man och vi har ett barn ihop. Han har länge smygfilmat andra tjejer. Jag har sagt åt honom att det inte är okej varken mot mig eller dom andra tjejerna. Han tycker att det spelar mindre roll för dom andra tjejerna då dom inte vet om det och att jag blir ledsen beror tydligen på att jag har dålig självkänsla. Jag har försökt flera gånger att säga att jag blir ledsen när han gör så för att jag känner konkuranns. Dessutom så är det lite så att jag känner att mitt behov att titta på andra killar nu är borta. Varför ska jag titta på andra när jag redan har en? Jag tänker att ifall man har sånt starkt behov av att fotografera andra "sexiga" så är man inte nöjd med det man har. Han säger att alla killar gör det. Dom som säger att dom inte sitter och kollar på lättklädda bilder på tjejer ljuger. Jag kollade nyss på hans kamera och han har smygfilmat både unga och äldre i parker, på badstrand och på jobbet. Fler med samma erfarenhet? Är du en kille i en relation så får du gärna dela med dig anonymt av dina erfarenheter. Är du en tjej/kille i samma sits som vill dela med dig så gör gärna det. Eller om du har något att säga om detta gör gärna det. Behöver tips.

  • Svar på tråden Smyggilma tjejer?
  • Tecum

    Hälsa honom att det är okej att titta på andra kvinnor men inte att smygfilma eller fota! Även om det inte är olagligt på allmän plats är det dålig stil och ett intrång i deras privatliv.
    Däremot ska du inte känna konkurrens, män och kvinnor fungerar olika när det gäller visuell stimuli.

  • Anonym (H)
    Tecum skrev 2018-07-28 11:55:29 följande:
    Hälsa honom att det är okej att titta på andra kvinnor men inte att smygfilma eller fota! Även om det inte är olagligt på allmän plats är det dålig stil och ett intrång i deras privatliv.
    Däremot ska du inte känna konkurrens, män och kvinnor fungerar olika när det gäller visuell stimuli.
    Håller med
  • TomNorr
    Tecum skrev 2018-07-28 11:55:29 följande:

    Hälsa honom att det är okej att titta på andra kvinnor men inte att smygfilma eller fota! Även om det inte är olagligt på allmän plats är det dålig stil och ett intrång i deras privatliv.

    Däremot ska du inte känna konkurrens, män och kvinnor fungerar olika när det gäller visuell stimuli.


    Håller med. Gör han det ofta då börjar det kännas som ett beroende, som han kanske borde göra något åt. I vilket fall lär han för eller senare "åka fast", det gör kanske att han slutar.
Svar på tråden Smyggilma tjejer?