• sheila55

Otålig

Som många andra så har jag svårt att vänta tills mensen uteblir. Borde enligt min menscykel få mensen idag eller imorgon men hade väldigt tydliga äglossningsflytningar den 15-17 juni varav den borde komma i början av nästa vecka. Har normalt sett väldigt tydliga PMS symtom med ömma bröst och humörsvängningar. Denna månad har jag haft som mensvärk sedan den 20 juni, svullna bröst men ingen direkt ömhet och humöret har varit bättre + lite andra symtom (är självklart medveten om att jag känner efter extra mycket) . Testade i morse men det var negativt.

Har 2 barn sedan tidigare och planerar nu ett 3:e. När jag var gravid första gången hade jag tydlig "mensvärk" i 2 veckor innan jag plussade, med andra hade jag ingadirekta symtom har för mig att jag inte plussade förrän efter mensen uteblivit...

Nu håller jag såklart tummarna för ett plus i början av nästa vecka... Suckar dock över mig själv då jag är så otålig ;P

• Svar på tråden Otålig
  • Sa85

Jag blir också sjukt otålig mellan ägglossning och mens, speciellt veckan innan mensen är svår. Så jag vet hur det känns! :)

Hoppas det blir ett plus.

• sheila55

Blev inget denna månad... Men bara att försöka igen... Och jag ska försöka att vara mindre otålig denna gång ;P

Det tråkiga är ju dock att kroppen skulle bete sig annorlunda än vanligt. Vet inte om det var för att jag hoppades så eller om det faktiskt var ett befruktat ägg men att det inte fäste som det skulle. Är ju inge roligt att gå runt med mensvärk i 1 och 1/2 vecka bara för att ^^'.

Svar på tråden Otålig