• faren

    Plötsligt tog jgen sjal om huvudet?

    Har faktiskt ingen aning, om varför jag gjorde detta: Jag tog fram en en ren handduk, och la den mot öst. Ja, jag har levt och varit gift med en muslim, som inte praktiserar.

    en vi har alltid varit över ens om detta. att han är gift i synd, men av någon anledning älskar han mig?

    Men nu, när vi har haft många dispyter, från hans hemland: "Varför gnäller du på värmen? 30 inne, och 39 ute, är väl inget ovanligt?

    Jo för mig. Jag makter inte denna värmen. Är inte uppväxt med den. Försöker anpassa mig, så gott det går.

    Jag provade e ny liten variant. Fast min "älskade muslimman", inte visste et dugg.

    Jag tog fram en ren handduk, och lag den mot öster, mot Mecka? Och så tog jag en sjal om mitt huvud, gick ner som man gör när man ber. Med all respekt. Jag kan bara säga: "Ahallaukabar" Alltså: Må Gud vara med er alla i alla lägen.

    Det är så jag tolkar det. Har läst koranen på engelska och svenska. lite grann. Men min muslimska man har gett upp. Han har nog kvar islam i si hjärta?

  • Svar på tråden Plötsligt tog jgen sjal om huvudet?
  • Anonym (Incha AllahIa!)

    Så även om jag egentligen är ateist. kommer jag aldrig att konvertera till islam. Men bara  som en tröst. Har lite respekt, för min bön.Vet inte ens varför jag gjorde det. Det var en spontanandning. Men det kändes bra.

    Det är väl den här hemska torkan, som gör att man blir religiös? # månader utan regn, jobba i fysiskt arbete, 8 t. utan siesta? Man smälter, och blir nock lite kuku?
    m
    men då säger min lilla muslim man: "Man får väl anpassa sig"?

    Tjohop, inte så enkelt. Tomte

  • faren

    ( Jag är bi,och lever för nu med en man, som är "muslim".) har ingenting att göra med anda e.vt. anonyma svar, i min tråd.

  • faren

    Ja förlåt, värmeslag. Hoppas jag. Nej. Men man blir faktiskt lite desorienteret i den här värmen. Lite yr? Man håller ju på som vanligt. Jag jag tror nog att jag hade lite hallucinationer, när ja skev tråden. Har faktiskt inte druckit annat än vatten.

Svar på tråden Plötsligt tog jgen sjal om huvudet?