• missMikis

Gravid efter 3 månader

Hej,jag undrar om det finns någon tjej som jag som har blivit ihop med pojkvännen och sen blivit gravid efter ca 3 månader ..eller mindre ..
    Hur känner ni inför framtiden?
    känns det som man har känns varann för kort tid eller känns allt helt underbart ändå?

Jag har känt min pojkvänn i ca 1 ½ år tidigare,men vi har ju så nyligen för ett halvår sedan förstått vad vi egentligen tycker om varanndra ..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-12 10:37:40:
    Alltså det var då vi blev ihop *s*

//missmikis

• Svar på tråden Gravid efter 3 månader
  • mamma Linder

jag blev gravid på första daten med min man nu är vi gifta sen länge och väntar tredje gemensamma (mitt fjärde)

• VåraHjärtan

vi blev gravida efter 6 månader och gjorde abort. Även om vi älskade varandra så kändes det dock för tidigt!. sen boddde vi inte tillsammans då heller. nu har vi varit tillsammans i 1,5 år är förlovade och sambos. och har nyss börjat på bebisverkstan!

• Majsan70

Är inte gravid nu iofs, men vi blev gravida bara 6 veckor in i vårt förhållande. Det är nu 3,5 år sedan och vi lever lyckliga tillsammans med mina barn och vårt nya gemensamma.

• nerys77

Jag och min man blev gravida efter tre månader. Vår dotter föddes på vår ettårsdag. Vi hade inte träffats alls innan, bodde inte ens i samma stad.

Vi gifte oss efter drygt två år, fick andra barnet efter tre år, tredje barnet efter fyra år. Nu har vi varit tillsammans i nästan fem år, och väntar vårt fjärde barn i höst.

Det kändes bra från allra första början, trots att vi inte kände varann sen tidigare.

• Valkyriia

jag blev gravid med en kille efter att ha känt honom i en vecka :D hehe.. Vi var tillsammans i fem månader, men abort var aldrig något för mig. Även om han sa att ha nskulle finnas där för oss så har jag aldrig räknat med honom, och han har heller inte visat något intresse för sin dotter (han har träffat henne två gånger nu på 4½år) Jag ångrar itn emig för fem öre. Vare sig man har varit tillsammans i 10 år eller i en vecka så finns det aldrig några garantier för att det ska funka i framtiden.

• mammaE

Min bror blev ihop med en tjej som blev gravid efter de varit ett par i 3 månader. Det funkade inte alls och de flyttade isär när lillan va 15 mån.

Men jag vet inte om det var för att de skaffade barn som de inte höll. Hon va 35 och han 33 när hon kom till och det kändes som att hon hade bråttom att bli gravid. Men min bror ångrar absolut inte att han fick sin dotter. De träffas flera ggr i veckan

• En glad tjej

Jag blev gravid när jag och älsklingen varit tillsammans i ca 1,5 månad! Har känt honom i ter år innan så vi var inte direkt främlingar för varandra!

• tessi

Jag blev gravid 4 månader efter att jag träffade min sambo, och nu väntar vi vårat andra barn! Och vi är lyckliga!

• nelle87

blev gravid efter 6 mån...killen vill inte ha barn och försökte övertala mej att göra abort. jag stod på mej och valde att behålla. han gjorde slut men vi blev tillsammans igen ganska fort..sen har han väl försökt..men han klarar inte av tanken på att bli pappa, så efter 20v gjorde han slut. så nu sitter man här själv. tycker de är en bra ide att snacka om sånt här tidigt, så man vet hur den andra känner inför barn å sånt..
    iofs så visste jag innan att han inte ville ha barn, men nu blev det så ändå. han försökte få mej at få dåligt samvete över det (för att jag inte ville äta p-piller osv.) men man är ju faktiskt två om att göra ett barn....

Svar på tråden Gravid efter 3 månader