• Anonym (Ensam)

Fylla tomrummet efter breakup

Jag har varit singel nu i 2,5 månader. Jag har desperat försökt leta efter killar att börja dejta genom olinedejting appar som tinder och badoo.
    Gång på gång sa jag till mig själv, varför gör jag detta egentligen?
    Varför går jag på dejter och varför skriver jag med killar när jag enetligen inte alls är redo?! Innan och efter varje dejt har jag nästa kräkts av illamående.
    Den personen jag egentligen vill ha är mitt ex. Jag har bara försökt ersätta honom. Sen är jag väl desperat också att hitta någon och skaffa barn med, jag är snart 27. Jag känner mig stressad! Men jag känner även en sådan ensamhet att jag blir desperat och måste hitta någon att fylla ut tomrummet med...
    Egentligen måste jag jobba på mig själv, stärka min självkänsla och mitt självförtroende. För det blev kört i botten när jag blev lämnad...
    Någon som känner igen sig?
    När kände ni er redo att dejta andra?
  • Svar på tråden Fylla tomrummet efter breakup
  • Anonym (K)

Jag fyller 32 och bröt upp min relation för 5 månader sedan, vis av erfarenhet gjorde jag tvärtom mot förut- jag valde att inte dejta. Skrev lista på mina drömmar, drömmar jag kunde uppleva utan en partner, och jag började bocka av. Fortsätter med listan och ser nu en framtida partner endast som en bonus, inte något jag behöver el måste ha. Rekommenderar dig att göra likadant och ta en dag i taget.

Om några dagar har jag ändå faktiskt en dejt inbokat, med en man jag träffade på via gemensamma bekanta som sedan frågade ut mig. Tror inte jag är helt redo än men jag får ta det långsamt. Jag är ändå 100 ggr mer redo än jag varit om jag bara hade kört på direkt.

• Anonym (Sthlm)

Jag är 35 år och mitt ex gjorde slut med mig för 3 månader sen... Killen innan honom kom jag över ganska snabbt genom att dejta direkt. Men den här gången har jag samma känsla som du. Jag är HELT ointresserad av någon annan än mitt ex! Så det känns dumt att dejta runt eftersom jag kanske sumpar min drömman genom att inte vara öppen och redo för honom.

Jag behöver också jobba med min självkänsla... Jag lätt att sätta mitt eget värde utifrån vad andra tycker. Om någon flirtar med mig är jag snygg, annars är jag ful, osv. Så jag försöker fokusera på mig själv! Inte den jag var med honom, mitt anpassade jag, utan den jag VILL vara utan honom. Sen umgås jag mycket med vänner och gör sånt som ger mig glädje.

Jag förstår att du är stressad, men ibland måste man ge sig själv tid att läka!

• Anonym (E)

Efter jag varit otrogen och brutit upp med mitt ex dejtade jag två gånger på 3år. Man ska inte ge sig in i nått om man inte känner sig redo, de slutar bara med pannkaka. Jag behövde jobba med mig själv och lära mig älska mig själv innan jag kunde älska nån annan. När jag var 28 hittade jag min nuvarande sambo, då var jag redo:)

Ett hett tips är dock kk, då slipper man vara frustrerad över den biten

Svar på tråden Fylla tomrummet efter breakup